donderdag 11 november 2010

Restjes en kadookes

Een stukje over restjes stof en kadookes.

1.   Restje, maar geen kadooke 
Ik had nog wat stof over van mijn laatste rokske.
Net genoeg om Roos een plezier te doen met ook een bambirokske.
Bambirokje
Bambirokje

Rokskes kunt ge nooit genoeg hebben. Zeker als uw moeder uw laatste aanwinst verprutst door ze eerst te verkleuren in de was en daarna te sterk te ontkleuren, zodat Pinocchio alleen nog zichtbaar is als ge met uw neus er bovenop gaat zitten.

En uit het allerlaatste stukje 'Hertjes in het bos' kwam nog net een ritszakje.
Bambipochke...ook stylish langsbinnen

Ik zag ze al verschillende keren hier en ze stonden al een tijdje op mijn verlanglijstje . IK bleef het echter maar uitstellen. Geen idee waarom ik zo lang heb getalmd om er eentje te maken, want het is echt poepsimpel en o zo vlug klaar. Ik vond de werkwijze hier.
Ideaal als kadooke trouwens. En kadookes...dat is net wat we nodig hadden.


2. Restje en kadooke 
Ons nichtje werd immers 3. 
Bij haar zag ik een prachtige Family Memory en een paar dagen later toverde ook zij er eentje uit haar hoed en kwam ik op het idee er eentje te maken als cadeau...in een pochke...uit een restje stof.
Pockes
Family Memory

't Was een hit! Inspireert het U voor de komende feestdagen, dan kan je hier terecht voor de handleiding.


3. Kadooke, maar geen restje
Terwijl het feestbeest vorig jaar nog potloden wenste, stonden er dit jaar kleertjes op haar verlanglijstje. De mama vond dit rokje wel mooi, zowel model als stof. Dus werd een look-a-like geproduceerd in een andere kleurvariant van de stof en met gewone plooikes in plaats van stolpplooien. Het rokje werd afgegeven met gilet en broekkousen.
Vogeltjesrokje: tsjilp tsjilp bis
Vogeltjesrokje: tsjilp tsjilp bis
Vogeltjesrokje: tsjilp tsjilp bis

En al eens voorgetest door Roos.
Vogeltjesrokje: tsjilp tsjilp bis

En nu ga ik mijn spiegel kuisen.

28 opmerkingen:

  1. Zo mooooi! Ik ga dat rokje ook eens uitproberen.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Ocharm Pinokkio!
    En schoon he seg, die vogeltjes! Ik zal 't hier maar niet laten zien want Lili zou 't rokje door 't scherm sleuren!

    BeantwoordenVerwijderen
  3. ik ben fan van rokske 1. Is dat uw beruchte rimpelroksken?

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Zo'n mooie dingetjes allemaal. Ik zou ook wel eens een cadeautje van jullie willen krijgen.

    BeantwoordenVerwijderen
  5. @ Meisjesmama, ik begrijp volkomen waarom dit Lili's lievelingsstofje is. :)

    @ Annelyse, dat is idd het rimpelrokske. Echt niet moeilijk. En tegenwoordig gebruik ik gewoon de stofbreedte van zelfkant tot zelfkant(110cm) om te rimpelen.

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Heel mooi allemaal! Waar haal jij toch de tijd om dat allemaal gedaan te krijgen?! Die memory ga 'k zeker onthouden en dat vogeltjesstofke ligt hier te wachten om een zomerkleedje te worden.

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Wat een supermooie dingen heb jij allemaal gemaakt. Dat hoop ik ooit ook te kunnen doen!

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Goed gewerkt seg! Die zakjes zijn inderdaad heel makkelijk om te maken, ik gebruik die tegenwoordig ook als verpakkingsmateriaal...
    Die memory, is dat met transferpapier gedaan? Mooi hoor!

    BeantwoordenVerwijderen
  9. LOL voor de spiegel.
    En weerom zeer schoon!

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Deze reactie is verwijderd door de auteur.

    BeantwoordenVerwijderen
  11. één voor één "oh and wow". Die family-memory, wat een schitterend idee en ook hier zou dit een hit zijn!! Leuk voor onder de kerstboom! En uw rokjes... dat vogeltjesstofje, mmm, gelukkig dat Roos weet dat mama al veel heeft gemaakt en nog veel zal maken, want anders hield ze dat rokje wel liever zelf bij denk ik?

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Haha, uw spiegel, dat heb ik ook altijd voor met onze glazen deur.
    Maar wel jammer zeg van Pinokkio! Allé, hoe kan dat nu? Is er iets op uitgelopen? Jij wast toch altijd voor?
    Dat vogelrokje is echt prachtig. Het ideale stofje voor zo'n plooirokje. En weer zo super afgewerkt. Klasse.

    BeantwoordenVerwijderen
  13. Amai, productief geweest! Wat een zonde van pinocchio, maar gelukkig heb je het bij deze wel goed gemaakt. Roos ziet er helemaal gelukkig uit met haar bambirokje :)

    BeantwoordenVerwijderen
  14. Amai, productief geweest! Wat een zonde van pinocchio, maar gelukkig heb je het bij deze wel goed gemaakt. Roos ziet er helemaal gelukkig uit met haar bambirokje :)

    BeantwoordenVerwijderen
  15. Ocharme Pinocchio!
    Mooi rokje EN mooi stofje.
    Kan je dit vogeltjesstof nog ergens online bestellen?

    BeantwoordenVerwijderen
  16. @Miss Stik...oh damn. Goed dat je reageert, want opeens valt mijn euro dat ik vergeten te linken ben naar jou voor de tutorial!

    BeantwoordenVerwijderen
  17. Dju, nu ik dat lees!!! Mis stik ik ga je ook vlug linken! Waar was ik weer met mijn hoofd toen ik de foto's postte??

    Wat jammer van pinocchio zeg!!
    EN ohhh dat vogelrokske,...., dat is dus ook echt één van mijn favoriete stofkes, en een gelijkaardig rokje zal hier wellicht van de 'band' rollen.
    Die pochkes zijn ook super leuk, die ga ik ook echt eens maken!!

    BeantwoordenVerwijderen
  18. Jammer van het mooie rokje dat verloren ging...
    Maar gelukkig tover jij meteen nieuwe mooie modellen!
    LOL, de spiegel kuisen!
    En die memory is fantastisch!
    Ga ik ook maken!

    BeantwoordenVerwijderen
  19. Alllééé gij, ook een memory gefabriceerd of wa? Leuk hééé!!

    BeantwoordenVerwijderen
  20. Zucht.... zo mooi weer allemaal! Het was weer een bijzonder inspirerend bezoekje bij je blog.

    BeantwoordenVerwijderen
  21. Die memory is zo'n goe idee voor de kerstkadokes. Zo leuke rokjes én zalige laarsje van Roos, waar vond je die?

    BeantwoordenVerwijderen
  22. Jammer van pinnochio.. Jij was toch verliefd op dat stofje, of hoe zal ik het zeggen ? ;-)
    Maar amai ik val bijna achterover van al dat schoons wat ik hier nu weer zie...

    BeantwoordenVerwijderen
  23. LOL voor die laatste boodschap!!!!
    Super allemaal é en de memory is fantastisch geworden!

    BeantwoordenVerwijderen
  24. Ola, dit postje inspireert mij (weeral) ik moet dringend nog eens wat rokjes uitproberen! Goeie (en schone) bottekes hé! Die van ons heeft die ook (wel in het bruin, aan bleke heb ik me niet gewaagd)

    BeantwoordenVerwijderen
  25. Wat maak je mooie dingen zeg(heb je blogje net ontdekt)...
    en wat leuk dat je ook moeder bent van 3 meisjes..
    gezellige boel he?

    BeantwoordenVerwijderen
  26. Deze reactie is verwijderd door de auteur.

    BeantwoordenVerwijderen