zondag 31 oktober 2010

Twijfelrok

Bambirok
BambirokBambirok en paspel

Ik heb zowat over alles getwijfeld waarover een mens kan twijfelen als hij een rokske maakt.

Ten eerste. Is mijn gat niet te jong oud voor deze rok? 't Is te zeggen, kan ik er op mijn gezegende leeftijd nog mee weg om in een bambi-rokske rond te lopen? Ik vroeg een aantal deskundige meningen, die (bijna) allemaal instemmend knikten. Toen bedacht ik mij dat als zij en zij in zo'n wulps kleedje mogen rondlopen, dat een onnozel rokske mij dan toch wel gepermitteerd is. Ik werd helemaal overtuigd van mijn gelijk toen ik mij realiseerde dat de kleur echt wel bij mij past. Ik ben namelijk net als haar en haar een zomertype. En meestal vind ik dat niet leuk. Behalve nu dus, als ik dat als pro-argument kan gebruiken.
Trouwens, bambi's zijn in. Ook voor de mama's.

Ten tweede. Zsazsa-model al klokkend of the good old Knipmode A-lijn? Ik koos vlug voor de Knipmode (juni 2010) rok, toen Nele P mij opeens uitdaagde om om ter eerst een rokske te maken. Ha, 't uwe mag dan wel het eerst klaar zijn, Nele, 't mijne staat wel eerst online.

Ten derde. Beige of rode paspelband.

Ten vierde. Onder de knie, op de knie of boven de knie.

Aanschouw het resultaat zelf. Roos moet U erbij nemen, want die was niet uit het beeld weg te slaan. Zij heeft immers ook bambi's.
Bambi en Roos
Bambi en Roos

39 opmerkingen:

  1. Is uw gat niet te oud voor deze rok, zeker?
    Maar nee, het is super! Stop met twijfelen. Nu.
    't Ziet er goed uit. Heel goed.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Mooi. Ik wilde hetzelfde typen als Oontje: niet meer twijfelen!

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Niet dat ik dat hier kan zien, maar voor zover ik mij kan herinneren, denk ik wel dat die rok mooi bij jouw gezicht past. Dus ik vind hem wel geslaagd (zolang je er maar geen bloes van maakt)!

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Niet twijfelen !
    Het is heel mooi !

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Ik vind hem ook zeer geslaagd. En met een A-lijntje kan je weinig verkeerd doen hé ; ). Schoon met diene paspel daartussen.
    @katrien vanalles: dat is paspel. een speciaal soort lint. Als ge nog eens passeert leg ik het u uit.

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Oontje...lol, te oud dus idd. Ik heb mijn eigen al geïndoctrineerd.

    Ha Celestine, merci zu!

    Niet meer twijfelen dus.

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Oh de bambi's zijn dezer dagen in. Ik laat dit dadelijk een Eva zien en ik begin nu te twijfelen of het ook niks voor mij is. Gaat dus zeker! Leuk leuk!!

    En Roos is schattig zeg!

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Supermooie rok :)
    Zo eentje zou ik ook wel zien zitten ;)
    Liefs!

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Hey Ho! Ik zou er zelf nooit opgekomen zijn om hiermee een rokje voor mezelf te maken, maar ik vind het een zéér geslaag exemplaar, en het staat jou inderdaad ongetwijfeld super mooi!!Zeker niet twijfelen dus, gewoon dragen, die Bambi's!!!

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Tuurlijk is dat wat voor jou!
    De bambi's zijn zelfs iets te subtiel!

    BeantwoordenVerwijderen
  11. sans aucune doute een machtig rokske! Ik blijf erbij, het kan zeker. Het is geen brave-grijze-muizenrok, en dat is alleen maar an te moedigen!!

    BeantwoordenVerwijderen
  12. De mijne mocht dan wel eerst klaar zijn,de jouwe is de mooiste!Absoluut!

    BeantwoordenVerwijderen
  13. Weeral schoon gedaan! Absoluut iets voor jou! En dat bambirokske van Roosje, daar heeft onze 2-jarige het kleedje van. Jullie zijn een schoon duo!

    BeantwoordenVerwijderen
  14. Kan absoluut zeker en vast!! Hoe vrolijker hoe liever, toch?

    BeantwoordenVerwijderen
  15. Je krijgt het voordeel van de twijfel. En aangezien we beiden zomertypes zijn En hetzelfde oud gat hebben....
    Valt hij?

    BeantwoordenVerwijderen
  16. Nee dit kan echt niet voor jou. Onmogelijk. Geef dus maar gewoon aan mij, ik zal dat zonder schaamte wel gewoon dragen, ik zit daar niet mee in!

    BeantwoordenVerwijderen
  17. Als Who's that girl konijnkleedjes maakt, wat zou jij dan geen bambi's maken?! Een héél tof rokske en idd. een kleur die jou goed zal afgaan!

    BeantwoordenVerwijderen
  18. Allee nu Isabelle, zo een hip rokje! Ik vind dat echt geweldig dat er ook volwassenen zijn die zoiets dragen :-) ik word er meteen gelukkig van als ik zoiets zie op straat!

    BeantwoordenVerwijderen
  19. Super rok!
    Ik begrijp je twijfel wel die heb ik ook maar jou staat het super.
    Ik ga ook eens aan de slag.

    BeantwoordenVerwijderen
  20. Tuurlijk staat je dat. Het hertje is subtiel. Op afstand zijn het precies bloemetjes (maar hertjes zijn veel leuker dan bloemetjes). Zeker geslaagd dus. Ik zou ook beige paspel gekozen hebben.

    BeantwoordenVerwijderen
  21. Volgens mij hebben de links in dit bericht even veel tijd gekost als het rokje. :-)
    Maar het resultaat mag er zijn!

    BeantwoordenVerwijderen
  22. Geweldig schoon rokje! Ik heb zowaar spijt dat ik geen zomertype ben.

    BeantwoordenVerwijderen
  23. superrok! en je moet er ook wel heel dicht op kruipen om te zien dat het bambi's zijn;-) het zouden van een afstand ook net bloemetjes kunnen zijn. maar dat vind ik dan juist wel weer een leuke twist.

    BeantwoordenVerwijderen
  24. @Katrientje vanalles, het 'wat en hoe' van het bandje vind je hier
    http://polkadotjes.blogspot.com/2010/03/paspelbandtutorialdoet-u-het-ook-zo.html

    @Mie, Eva zou dat waarschijnlijk wel cool vinden dat haar mama hetzelfde rokje heeft. IK heb hier nog net genoeg over voor een rokje voor Roos.

    @Emma en Mona, ROFL zeg. Te subtiel?

    @Nele, daar valt over te discussiëren hoor. Want ik zie die van U ook compleet zitten!

    @Tante Hilde, lol!

    @An, my thoughts exactly.

    BeantwoordenVerwijderen
  25. Ola Bambina! Altijd luisteren naar mij hé, azo skoone! FIET FIET (ge weet wel)!

    BeantwoordenVerwijderen
  26. Hallo echt super stoor!!!!!!!


    groetjes Conny

    BeantwoordenVerwijderen
  27. Hij staat je prachtig, ik heb hem zondag gespot in het Entrepot en het duurde even voor ik door had waar ik die rok van kende. Maar mooi, echt waar, niet twijfelen.

    BeantwoordenVerwijderen
  28. Hoi! Ik ben een naai-leek & ik zit met een vraagje over de combinatie paspelbandje-rits... Ik heb dit weekend een rokje gemaakt (lees: ineengeprutst) & het ging allemaal vrij vlot, tot ik de rits er in moest zetten. Nu ben ik dus nog niet zo ervaren & weet ik eigenlijk ook helemaal niet goed hoe daaraan te beginnen, maar in mijn eerste rokje (zonder paspel) lukte het 'relatief goed'. Zijn er mss trucs die ik (nog) niet ken om een rits deftig in te zetten...?
    Ik vind het trouwens een superrokje, leuke kleur & geweldige hertjes!!

    BeantwoordenVerwijderen
  29. Hoi Lott.,
    Wat precies is het probleem. Ik ben zelf nog helemaal geen ritsenexpert. Het gaat wel steeds beter.
    Bij dit rokje is het wel goed gelukt...ter hoogte van de paspel gaapt het bij mij ook wel een beetje, maar dat valt niet echt op.

    BeantwoordenVerwijderen
  30. Het geeft een soort 'bult' ter hoogte van de paspel, daar lijkt de stof precies dikker, waardoor de rits er niet mooi in geraakt. Resultaat was de rits er 4x inzetten & weer uithalen, gecombineerd met een hoop gezucht & gevloek, wat niet echt de bedoeling is denk ik :)
    Gaf die paspel bij u ook zo'n verdikking, die het moeilijk maakt om netjes door te geraken of viel dat mee? Mss had ik ook gewoon de verkeerde stof & kan ik best eerst nog wat verder oefenen met katoentjes... :)

    BeantwoordenVerwijderen
  31. van verdikkingen heb ik geen last ter hoogte van de paspel...hoogstens dat de stof wat uiteentrekt ter hoogte van die paspel en de rits dus zichtbaar wordt.
    Hopelijk is het je ondertussen gelukt.

    BeantwoordenVerwijderen
  32. Het is me idd gelukt :) Ik heb een hele hoop YouTube-filmpjes gezien over ritsen inzetten & bij het volgende rokje is het veel beter gelukt!
    Je hebt een fijne blog trouwens, ik ben elke keer weer benieuwd naar iets nieuws :)

    BeantwoordenVerwijderen
  33. Ha...de autodidactische trial and error-zoek op Youtube methode werkt altijd ;).
    Merci om te komen lezen!

    BeantwoordenVerwijderen
  34. hallo ben hopeloos op zoek naar het patroon van het rokje 4c uit knip mode juni 2010. Is het mogelijk dat je het patroon ook aan mij kan bezorgen tegen een vergoeding. PLEASE laat je iets weten naar mijn mailadres druyts.gijbels@telenet.be. AUB

    BeantwoordenVerwijderen
  35. Hier ook opzoek naar het patroon 4c uit de knipmode juni 2010 zou u mij dit soms kunnen bezorgen tegen vergoeding natuurlijk
    mijn email marleen.vanden.brande@hotmail.com

    BeantwoordenVerwijderen