zaterdag 24 september 2011

Recykleren voor Roos

De andere kant van Roos haar kamertje. Daar liet ik U dus efkes op wachten
Dit is de reden:

Wel, het babybedje is gone. En nu staat daar een heus kleuterbedje. Het bedje dat een paar maand geleden nog hier stond.
Het babybedje is echter niet helemaal gone. Ik recycleerde de matras ervan. Zie je ze?
Recykleren den andere kant
Recykleren den andere kant bis

Ideaal om boekskes op te lezen. Op te turnen. Op te hangen. Vriendjes op te slapen te leggen. Mutlifunctioneel.
En oh zo schoon.
Recykleren
Recykleren

Zo schattig, die kleuterteentjes.
En zo schoon, die paspel. Om over de stof nog maar te zwijgen. Dat was een oud laken. Geen idee meer waar ik het vandaan heb. Zolang heb ik het gespaard: te bang om er in te knippen.
Recykleren

Dit was dus de matras.
Recykleren matras

Ik haal de toverformules voor de transformatie hier: goede tutorial om mee aan de slag te gaan. Ik veranderde hier en daar wat aan de afmetingen en voorzag een blinde rits.
Recykleren blinde rits
Recykleren blinde rits

Het idee zit al een aantal maanden in mijn hoofd, na het zien van dit. Ik dank dan ook Boomie voor de spreekwoordelijke schop in de kont met haar Recykleren project. Bedankt voor de uitnodiging tot gastbloggen en voor de inspirerende tweeweekse! Volgend jaar opnieuw?
Recykleren

23 opmerkingen:

  1. Heel mooi. En die stof ... Hier op de kinderzolder ligt ook zo'n leesmatras te wachten op een overtrek. Alleen geen idee hoe ik daar moet aan beginnen. Is er ergens een tutorial te vinden?

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Oh ideaal!! Ik had er ook al aan gedacht na het zien van hetzelfde. En nu de babymatras ook op zolder ligt,... Viel het maken mee?

    BeantwoordenVerwijderen
  3. oooh schoon stofje! Ik heb hier zo 6 van die 'grote kussens' ooit gemaakt. Er zijn aan de 4 kanten ook striklinten aan zodat ze tot huisjes, tenten, matrasjes of 1 grote reuzenmatras kunnen geknoopt worden. Ideaal voor al die logeetjes hier altijd!

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Mijn dochter gaat binnenkort ook naar een 'groot' bed dus je idee komt precies op tijd. Ik denk dat ik dit supergoeie idee schaamteloos ga kopiëren. Nu nog een stof vinden die net zo mooi is als deze.

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Wat een grandioos idee! Heel mooi gedaan, met een leuk stofje!

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Zeg die blinde rits - dat zag ik dus HELEMAAL niet staan!

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Ooooh, dat wil ik ook! Enorm mooie stof, geweldig, met al die prachtige kleuren!

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Wow, schoon stofke. En ook een van de schoonste kinderkamers in Vlaanderen, me dunkt!

    BeantwoordenVerwijderen
  9. zo sjiek!! Dat moet veel werk geweest zijn. Ze zal er veel plezier mee beleven!

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Wat een superidee! En een superuitvoering! Zal ik proberen onthouden voor als het babybedje hier ingeruild wordt...

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Oooh, heel mooi! Je brengt me op ideëen.

    http://sterretje-sam.blogspot.com

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Prachtig stofje, ik zou er ook niet in durven knippen. Goed dat je het gedurfd hebt, want het resultaat is subliem!

    BeantwoordenVerwijderen
  13. thanks for the credit :-) zooo ongelooflijk mooi! dat stofje, dat kamertje, dat meisie

    BeantwoordenVerwijderen
  14. Hééééél mooi!
    Had ook al zitten kwijlen op Bregje haar matras (allééé, niet echt hééé...)
    Ik ga dat gewoon ook doen! Een multifunctionele reservematras. Mijn volgend project!

    BeantwoordenVerwijderen
  15. Geweldig stofje! En zo blijft dat matrasje ook nog van pas komen, tof idee!

    BeantwoordenVerwijderen
  16. geweldig idee en zo'n schone uitvoering! Ik pin!

    BeantwoordenVerwijderen
  17. Zou Roos mijn vriendin willen worden? Ik wil op logement in die kamer! Ik wil daar ook een boekske op komen lezen...

    BeantwoordenVerwijderen
  18. jawadde! hoe kom je erop!?! Superleuk!!!!
    Een goed ideetje voor in de kleuterklas te gebruiken!!

    BeantwoordenVerwijderen
  19. wat goed! ik heb nog een gordijn met grote bloemen, bewaard voor ooit eens een project...en ook het babymatrasje bewaard. nu nog een schop onder mijn kont & wat hulp van mijn moeder ;-)

    BeantwoordenVerwijderen