vrijdag 23 augustus 2013

Terug op voorraad

nieuwe voorraad

De voorraad die ik hier bij mekaar naaide, die was al een tijdje helemaal op. En lastig dat dat was. Want niets is makkelijker dan snel een pennenzak of ritstasje uit een zak te vissen bij een verjaardag, feestje, etentje,...

De schaarse vrije vakantiemomenten werden dan ook gebruikt om weer een verse lading te maken.
nieuwe voorraad
nieuwe voorraad
nieuwe voorraad

P.S. Hier vind je nog meer pennenzakken én een handig tutofilmpje!

31 opmerkingen:

  1. Ik zag de foto's daarnet op Flickr verschijnen en was meteen onder de indruk van jouw ijver!
    Het is misschien wel bandwerk, maar allesbehalve saai. Zo'n vrolijke kleuren!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. ik ben echt jaloers op uw bandwerk vermogen... ik kan dat echt niet!
    dus: hele mooie collectie!
    ps. de trui van grote zus is van gold piece belgium, vroeg je op flickr.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. en hoe pak jij dat dan aan ? eerst alle stofjes knippen en dan stuk per stuk, of echt bandwerk ?

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Ik knip eerst alles, strijk de stofdelen, verstevig dan alles met vlieseline, zoek passende ritsen uit en zet dan overal de ritsen in (hiervoor heb je geen passend garen nodig).
      Van het moment dat ik met zichtbaar stiksel begin, werk ik stuk per stuk af want anders moet ik teveel garenklosjes veranderen.

      Verwijderen
  4. Wauw! Jaloers...
    Klein vraagje: dat donkerblauw stofje, met turkoois en okergeel (bloemen) weet jij toevallig nog hoe het heet of vanwaar het komt?

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Het ligt hier al eeuwen...ik moest even gaan kijken:

      Free Spirit Fabrics / Joel Dewberry / Modern Meadow / Flower Fields

      http://www.joeldewberry.com/pages/modernmeadow-coolstream

      Verwijderen
  5. I lòve bandwerk, zot van de stapeltjes die je achteraf kan maken :-)
    En ik heb nog nooit zo'n pennenzak gemaakt, ongelooflijk eigenlijk want ze zijn echt schoon.

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Wat een goed idee om zo'n voorraad te maken! Ziet er goed uit :)

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Ik weet niet wat dat precies is met die pennenzakken, maar ik kan daar ook zo van genieten om te maken en ik vind dat gewoon super om te hebben!!!
    Super mooi jouw exemplaren!
    Gr
    an
    jace-did-it.blogspot.be

    BeantwoordenVerwijderen
  8. pennenzakjes naaien is populair deze dagen... idd superleuke geschenkideetjes! We zullen dat ook eens moeten proberen.

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Grrrr... iedere keer ik die voorraden zie, wil ik daar ook aan beginnen en het komt er echt nooit van. Zodra het georganiseerde naaikot open is, begin ik eraan. Echt!

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Super! Bandwerk, heb ik nog niet gedaan maar vind het wel tof om de afgewerkte spullen dan allemaal bij elkaar te zien. Natuurlijk ook superhandig zo'n voorraad!

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Ik zou dat ook graag liggen hebben, maar ik heb zo'n hekel aan bandwerk!
    Pluim voor jouw volharding! En zo'n schoontjes!

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Super z'n voorraad, ik ga daar toch ook eens aan beginnen! Ga van de week in de nacht en als het rustig is moet ik toch al veel kunnen knippen in die 3 nachten! En dan nog ergens tijd vinden om ze in een te stikken :) Goed om van de restjes af te komen en heel handig om kadootjes in weg te geven lijkt mij!

    BeantwoordenVerwijderen
  13. Aaah, ze zijn af! En schoon! Schoon!
    Ik zou beter ook aan zo'n voorraad beginnen. Superhandig, inderdaad.

    BeantwoordenVerwijderen
  14. Net hetzelfde gevoel als Sharon. Waarom begin ik er nooit aan? Ik kom altijd in de verleiding als ik zo'n vrolijke stapels bandwerk zie. Maar verder dan dat geraak ik duidelijk niet.

    BeantwoordenVerwijderen
  15. Augustus lijkt in blogland wel de bandwerkmaand te zijn! Ook ik zette mij achter een, zij het iets meer bescheiden, voorraad pennenzakjes. Zalig hé, al die kleurtjes en als gevolg een lege(re) restjeskast. Oh, kan het dat dochtertjeslief daarjuist gelijk met mij in de Rozenbroekenglijbaan doken? ;-)

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Ah ja, dat zou idd kunnen want Janne vierde haar verjaardag met haar vriendinnen in het zwembad!

      Verwijderen
  16. en daarbij nog eens al deze boeken gelezen!! Nu nog deel 3 van Pancol, heb ze ook gelezen :-)

    BeantwoordenVerwijderen
  17. Schone voorraad! Hoe kreeg je die hoekjes van de ritstasjes ook alweer zo mooi? :-)

    BeantwoordenVerwijderen
  18. Oeh wat zijn ze leuk! Love it!
    Liefs DivaDaan

    BeantwoordenVerwijderen