donderdag 16 april 2015

Thumbs up voor Lotte Martens

Lotte Martens

Er waait een verse wind door stoffenland. Lotte Martens startte onlangs met haar eerste eigen stoffencollectie. Stuk voor stuk unieke, hoogwaardige en met de hand gedrukte stoffen. Stuk voor stuk pareltjes. Van elk printje is recent ook de uni stof beschikbaar. De stoffen passen helemaal binnen het 'buy local' concept dat ik poog te hanteren.

Ik kreeg onlangs deze 'Lavendel' in handen en was van bij de eerste voel verkocht. Wat een kwaliteit; stevig maar zijdezacht. Ook de zachte tint kan ons helemaal bekoren.
Lotte Martens

Roos had nog een zomerjasje nodig. De huidige 'bomberjackhype' in gedachten koos ik de 'cockpit' jas uit Homemade Mini Couture. Roos mocht bij buurvrouw Nele eens dit prachtexemplaar gaan passen want het zag er mij een ruim jasje uit en er staat geen maattabel in het boek. Ik maakte uiteindelijk de 6 jaar voor Roos maar liet de kraag, borstzakjes en achterflap weg.
Lotte Martens

Net als toen, stellen het patroon en het boek mij teleur. Zelfs de 6 jaar zit nog heel ruim voor mijn grote 7jarige dochter. De beschrijving voor de paspelzakken...ik kon er geen touw aan vast knopen en mocht dus helaas het rechterjaspand helemaal opnieuw knippen en in mekaar steken. Gelukkig herinnerde ik mij nog deze handleiding om mij van een nieuwe crisis te redden.
De stand van die zakken is mij ook een raadsel. Roos krijgt er met de beste wil van de wereld haar handen niet in.
Lotte Martens

Voor de binnenkant gebruikte ik een lieflijk stofje uit mijn voorraad. Om het jasje wat 'body' te geven, werd het volledig, op aanraden van Mertens Mercerie, gevoerd met tricotine.
Lotte Martens
Lotte Martens

Conclusie. Thumbs up voor de stoffen van Lotte Martens. Dat vinden onder andere ook Vink, Fynn, Van Jansen en eva maria. Ook eens proberen? De stoffen zijn exclusief te verkrijgen bij Bambiblauw en Lotte Martens zelf.
Lotte Martens

29 opmerkingen:

  1. Schoontje! Ik heb eindelijk ook alles in huis voor mijn eigen project. Nu nog wat moed verzamelen om in die schone stof te durven knippen.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Heel mooi!
    Ook de voering is prachtig, enig idee welk stofje dat is?

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Zo mooi! Ik kan me je frustratie wel voorstellen, de hoogte van de zakken doet mij ook de wenkbrauwen fronsen. Maar hee, je maakte er toch een pareltje van dat Roos met alle liefde zal dragen!

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Prachtig! Jammer van die zakken, maar 't is echt een mooi jasje. (An)

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Dit is echt wel heel origineel! Zo mooi... ik ben trouwens ook bezig aan een patroontje uit dat boek en ik geraak er maar niet uit, frustrerend want doorgaans lukken projectjes mij wel. 'Blij' te horen dat zelfs jij het niet evident vindt :-)

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Het ziet er helemaal winkelgerief uit, perfectekes! En vaak zijn die paspelzakken in koopkledij voor de show dus hier misschien dan ook maar?

    BeantwoordenVerwijderen
  7. O prachtig! Ik begrijp je ontgoocheling in de positie van de zakken. Maar toch, prachtig jasje! Roos staat ook zo mooi met zachte kleurtjes ♥.
    (ik krijg nu wel een beetje (veel) stress, ik moet nog beginnen)

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Prachtig jasje in een wondermooie stof! Voor het patroon wacht ik wel op de tuto van Nele ipv home made mini couture uit te proberen :-)

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Zo mooi! Perfect match met de stof, dit jasje. En die zakken, inderdaad, daarom deed ik een 'follieke' voor Zannes winterjas want in de winter gebruikt ze die wel. Mijn lottemaaksel is ook af, nog wachten op de wederhelft voor foto's. ;-)

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Dat maakt mijn avond en dus straks ook nacht zo goed! mooi mooi mooi

    BeantwoordenVerwijderen
  11. het is een mooi exemplaar geworden! En ja, dat boek... Vreselijk eigenlijk eh, die maten! Van het ene model moet ik altijd 2 mater groter nemen terwijl het ander model 2 maten kleiner moet zijn...

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Wijzig de titel van deze blogpost gerust naar "Thumbs up for Mina Dotter"!
    Prachtig prachtig prachtig!

    BeantwoordenVerwijderen
  13. Ondanks dit geweldig mooie jasje ga ik dat boek precies toch wat verder mijn kast in duwen. Hoe frustrerend!
    Maar prachtig gedaan en heel origineel met dit stofje!

    BeantwoordenVerwijderen
  14. Waauw, dat is weer zo schoon en stijlvol. Prachtjas, echt. En de patronen en handleidingen uit Homemade... breek me de bek niet open.

    BeantwoordenVerwijderen
  15. Tiens, ik gebruikte de paspelzakhandleiding uit dat boek voor een hemd (soon te be blogged!) en had een aha-erlebnis, al kan dat ook aan de nog meer summiere uitleg uit Knipmode liggen :)

    BeantwoordenVerwijderen
  16. de stoffen van Lotte Martens zijn inderdaad Prachtig! en een heel toffe madam, ik deed op de LMV fashion fair bij haar een workshop, en dat is heel goed bevallen

    BeantwoordenVerwijderen
  17. Prachtig vestje! Ik volgde al zeefdruksessies bij haar in het atelier, zeker de moeite! En ben ondertussen ook al twee tassen rijker :-D

    BeantwoordenVerwijderen
  18. De jas is erg mooi! De stof is fantastisch. Ik herken het "gedoe" uit het boek! Knap hoe je dit allemaal opgelost heb!

    BeantwoordenVerwijderen
  19. Toch mooi hoor!
    Ik maakte de jas ook in de naailes en ben ook teleurgesteld. De mouwen zijn zo breed. De zakken gingen gelukkig wel goed met de hulp van de naaijuf, zij zei ook dat het gewoonweg niet klopte zoals het stond uitgelegd. En die extra strook bij de rits zoals het staat uitgelegd vind ik ook raar. Ik zag dat jij die wegliet, ik vind het ook beter zo.
    Amai, Roos is veranderd! Mia is even oud maar wacht nog steeds vol ongeduld op die eerst uitvallende tand.

    BeantwoordenVerwijderen
  20. Ziet er echt prachtig uit. Leuke voering ook dat je gebruikt hebt!

    BeantwoordenVerwijderen
  21. Ziet er echt prachtig uit. Leuke voering ook dat je gebruikt hebt!

    BeantwoordenVerwijderen
  22. Telkens sta ik versteld van je naaitalenten en je stofcombinaties. Prachtig!

    BeantwoordenVerwijderen