dinsdag 30 augustus 2011

Stien is 9

Als je in één van de twee vakantiemaanden bent geboren, dan is de kans groot dat je op je verjaardag in het buitenland vertoeft.
Dit is volledig van toepassing op Stien. Die mocht reeds 4 van haar 9 verjaardagen op vreemde bodem vieren.

Haar eerste kaarsje blies ze uit in de Pyreneeën. Zeg nu zelf...wat een locatie om je eerste verjaardag te vieren!
1ste verjaardag in Aleu (FR)
1ste verjaardag in Aleu (FR)

Op haar 6de verjaardag zaten we in Corsica.
6de verjaardag in Corsica

Haar 7de verjaardag bracht ze door in de auto op weg naar Saint Laurent.
7de verjaardag in St Laurent (FR)

En ook deze keer mochten we op vakantie de vlaggen en de kaarsjes boven halen. 9 kaarsjes maar liefst.
9de verjaardag in St-Mitre-Les-Remparts (FR)
9de verjaardag in St-Mitre-Les-Remparts (FR)

Net voor we vertrokken vroeg ze, langs haar neus weg, of ik net als vorig jaar een kroon had gemaakt. Instant stress. Want dat had ik (nog) niet. Ik liet ze uit de stoffenkast twee stofjes kiezen en ging aan de slag.
kroon en slinger voor een 9jarig meisje

De kroon maakte ik deze keer volledig omkeerbaar.
kroon en slinger voor een 9jarig meisje
kroon en slinger voor een 9jarig meisje

En voor de slinger gaat mijn dank uit naar Spiegelstiksels, van wie ik deze prachtige versie maar niet uit mijn hoofd kreeg.
kroon en slinger voor een 9jarig meisje

kroon en slinger voor een 9jarig meisje
kroon en slinger voor een 9jarig meisje

27 opmerkingen:

  1. Deze reactie is verwijderd door de auteur.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Twee van de drie dochters verjaren in augustus. Sam is dus al meer dan eens in het buitenland jarig geweest. Dit jaar werd ze 17 in Frankrijk. En dat vindt ze helemaal niet meer leuk. We hadden wel een leuk feest voorzien. Kijk maar op mijn blog.
    Leuke slinger trouwens, eens wat anders!

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Hier ook een dochter die 9 werd in de vakantie. Al jaren aan een stuk... En dit jaar vond ze er niks meer aan, ze wou thuis haar verjaardag vieren. Dus voor onze vakantieplanning volgend jaar houden we rekening met een beginnende puberende dochter die haar 10de verjaardag thuis wil vieren;)
    Mooie kroon trouwens, heel leuke stofjes. Hier heb ik die moeite niet moeten doen, want het prepuberen is hier goed begonnen en een verjaardagskroon hoort daar blijkbaar niet bij;)

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Onze oudste dochter was dit jaar ook jarig op vakantie. Ze vond het wel fijn dat ze die dacht mocht kiezen wat we gingen doen (de zoo van Berlijn) en eten (curryworst :-)). Op kamp (wij waren kookploeg) is ze ook al eens jarig geweest, maar toen was ze nog klein (2 jaar). Ook wel leuk zo, een hele dag in het middelpunt van de belangstelling. Wat zij vooral niet leuk vindt aan verjaren in de vakantie is dat haar vriendinnen in die periode allemaal het land uit zijn en ze dan geen feestje kan geven. Dat wordt dan maar een paar weken vervroegd, maar helemaal hetzelfde is het toch niet. Benieuwd wat dat over een paar jaar zal geven.
    Jouw slinger is ook mooi geworden met dat geel koordje bij die groene en blauwe tinten. Ik heb in dezelfde stofjes als deze waarnaar je linkte (danku, danku) nog een tweede exemplaar gemaakt en een blauwe variant ligt hier al een dikke maand te wachten om gestikt te worden.
    Ik ben het niet zeker, maar ik denk dat het ook mooi wordt in de kerstboom. Alleen heb ik er nog nooit ene gezet.

    BeantwoordenVerwijderen
  5. alsnog gefeliciteerd! mooie slinger en kroon. als kind vond ik het altijd verschrikkelijk om in de vakantie jarig te zijn, nu vind ik het heerlijk, geen verplicht feestje alleen als je er echt zin in hebt;-)

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Wat een grote dochter al! Die foto met de vlaggetjes in de auto vind ik super! En zo verjaren bij mooi weer heeft toch ook iets. Bij ons zijn 't twee winterkindjes.

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Gelukkige verjaardag, grote meid!! Een schitterende kroon en slinger maken het toch wel af hé!!
    Wel grappig hoe het weer daar ineens kan veranderen, op de ene foto met bikini, op de andere foto met dikke sweater :-).

    BeantwoordenVerwijderen
  8. gelukkige verjaardag Stien! En wat een mooie kroon zeg!

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Tof eigenlijk om steeds ergens anders je verjaardag te vieren. De vlaggetjes in de auto vind ik super.
    Gelukkige verjaardag.

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Hier ook een dochter die op vakantie 9 werd, ook in Frankrijk dit keer. Ik geloof dat ze sinds ze 4 is geworden nog maar 1 keer thuis is geweest op haar verjaardag. En gelukkig vindt ze dat nu nog leuk...

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Gefeliciteerd
    Happy birthday
    Bon anniversaire
    voor je internationaal feestvarken!

    Wij vierden vandaag een 'gewone' hollandse verjaardag met appeltaart en patat. Gelukkig wilde de zon vanmiddag nog effe schijnen.

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Hier ook een Stien, maar voor de verjaardag is het wachten tot december ;-)
    Dikke proficiat aan jullie Stien, en wat moet het heerlijk zijn om zo in de watten gelegd te worden! Kroon én slinger (zalig, die cirkels) zijn prachtig!

    BeantwoordenVerwijderen
  13. Hiep hiep hiep, hoera voor de jarige!

    BeantwoordenVerwijderen
  14. Hiep hiep hoera , 9 jaren al, en de kroon en slinger zijn prachtig..
    Ik moet daar binnenkort zeker en vast ook aan beginnen.

    BeantwoordenVerwijderen
  15. Proficiat aan de jarige! En een zeer geslaagde kroon-stofjes-combinatie!

    BeantwoordenVerwijderen
  16. Wat een mooie kroon en slinger!

    En hier ook eentje die in de zomer jarig is. Proficiat voor Stien!

    BeantwoordenVerwijderen
  17. Hoera voor Stien!
    En een hele mooie kroon en slinger!

    BeantwoordenVerwijderen
  18. Nog een hele gelukkige verjaardag Stien!En die kroon en slinger...helemaal geslaagd!

    BeantwoordenVerwijderen
  19. Mooi en lief!
    En nog een late gelukkige verjaardag gewenst!

    BeantwoordenVerwijderen
  20. Haha, in bikini maar mét kroon :-)

    proficiat met je 9jarig moederschap

    BeantwoordenVerwijderen
  21. Zo'n mooie slinger!
    En ook nog een late gelukkige verjaardag he! ;)

    BeantwoordenVerwijderen
  22. Ik ben zelf ook jarig in de vakantie (al is dat voor mij al wel enkele jaartjes geen grote vakantie meer :) ) Het heeft absoluut zijn voordelen, anderzijds is het zelfs nu nog zo goed als onmogelijk om een verjaardags"feestje" te geven, gezien bijna iedereen altijd op vakantie is. Ik verjaar nu dus steeds met 1 of 2 maanden uitstel :)

    BeantwoordenVerwijderen
  23. Nog een late dikke zoen voor lieve grote Stien!

    BeantwoordenVerwijderen
  24. heel mooie slinger! was ik ook maar negen geworden vorige week :-)

    BeantwoordenVerwijderen