maandag 4 juli 2011

Marcellekes in feestkleedstof

Marcellekes

Na het ondergoedsetje met olifanten vatte ik het plan op om van alle maatjes een patroontje uit te tekenen. Ziehier maatje 98 en maatje 116.
Marcellekes
Marcellekes gekke bekken 1Marcellekes gekke bekken 4

De stof  herkent U waarschijnlijk nog van hier en dus moest ik, op bevel van de dochters, mee op de foto. Dat zou keicool zijn, dixit de mininpolkadotjes. Spijtig genoeg is mijn stof op na 1 volwassen kleed en twee ondergoedsetjes en valt Stien uit de boot. Sneu.
Marcellekes met moeders kleed

Ik werkte de marcellekes af met witte boordstof, die als een soort biais rond de stofnaad wordt gestikt. Hoe dat precies in mekaar zit, wordt hier uit de doeken gedaan en wordt op de volgende IJverige Wijven bijeenkomst live voor U gedemonstreerd. De boxer werd afgewerkt met een boordstof band.
Marcellekes details
Marcellekes details
Marcellekes details
Marcellekes

En deze kon ik U niet onthouden. Zie toch eens hoe graag die lievekes mekaar zien. Ik schotel ze deze foto voor de volgende keer ze  mekaar weer eens het leven zuur maken.
Marcellekes zusterliefde
Marcellekes en zusterliefde

37 opmerkingen:

  1. heel mooi! Maar zeker ook: prachtige foto's en superlieve dochters!
    Marijke

    BeantwoordenVerwijderen
  2. super! Dat is toch echt te schoon om als ondergoed te dragen...

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Ik vind dat ook zonde om als ondergoed te dragen! Zo mooi. En een prachtige fotoreeks: de mimiek van Janne op die derde foto :-) En Roosje heeft prachtig haar seg!

    BeantwoordenVerwijderen
  4. amai zeg zon schoon ondergoed da zou ik ook wel nog dragn!
    groetjes
    Marie:) (12jaar)
    ps: ik zou het nog dragen maar ja uuh kzou er dan toch nog iks onderdoen :p (als ge snapt wat ik onder mijn marceleke zou doen :p
    groetjes
    Marie(12jaar)

    BeantwoordenVerwijderen
  5. wreed schoon! Zeg: en op dat knopje hiernaast 'gezellig, zo met z'n allen' staat er 38. Das wel wreed veel in ene keer. Nie??
    A la prochaine!

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Superleuk gedaan, die marcellekes en slipkes zouden hier ook erg in trek zijn denk ik!

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Oh, wat heb je toch mooie dochters!

    En dat ondergoed is ook heel mooi ja :-).

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Mooie setjes! En die foto's: prachtig gewoon!

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Wat een schatjes bij elkaar! Mooi setje zo, die witte biais knalt lekker!

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Wauw! Zo schoon daar kunnen ze volgens mij ook wel zo mee rondlopen zonder 'echte kleren' er boven ;-)
    Hele mooie foto's, en schattig die zusterliefde!

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Prachtig! Doet niks onder voor een duur designondergoedje :)

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Belle, Belle, adembenemend mooi! En de krulletjes van mijn vriendin zijn super!

    BeantwoordenVerwijderen
  13. Belle, Belle, adembenemend mooi! En de krulletjes van mijn vriendin zijn super!

    BeantwoordenVerwijderen
  14. Zooo schoon dat ondergoed! Wat zijn Roos haar haren lang seg!

    BeantwoordenVerwijderen
  15. Als dat niet schattig is!! Zowel het ondergoed als de kindjes :-)

    BeantwoordenVerwijderen
  16. superschattig bovengoed voor warme dagen!

    BeantwoordenVerwijderen
  17. Om op te eten! De stof, de setjes, de dochters! Prachtige, allemaal, gij creƫert, buiten het blokken kleed, alleen maar schone dingen :)

    BeantwoordenVerwijderen
  18. Perfecte madammen! Om d'Ć©Ć©n of d'andere reden vind ik dat zo'n stoer ondergoed. Vrouwelijk stoer dan wel. Of 't ligt aan uw stoere dochters. Vrouwelijk stoere dochters dus.

    BeantwoordenVerwijderen
  19. Ik hoop dat Stien hier dan toch op een of andere manier haar voordeel mee zal kunnen doen ;) iets speciaals voor haar of zo ...

    BeantwoordenVerwijderen
  20. Wauwh... echt super mooi!
    Dat stofke is toch prachtig!

    BeantwoordenVerwijderen
  21. Scoon kinders in schoon ondergoed op schoon foto's! super!

    BeantwoordenVerwijderen
  22. Mama mee op de foto? Toch ook ondersteboven dan! DĆ t was pas keicool geweest. ;-)

    Echt te zonde om zoveel moois Ć²nder hun kleren te stoppen!

    BeantwoordenVerwijderen
  23. mooi mooi! die marcellekes kunnen toch ook perfect zo gedragen worden als topje, niet?
    het "ondergoed" met de olifantjes vond ik ook al zo geweldig! Echt heel sjiek. Kijk al uit naar woensdag. Hoop dat ik daar ga leren hoe ik een marcelleke voor mijn klein Bentje kan maken!
    tot dan!

    BeantwoordenVerwijderen
  24. Volgens mij hebben uw dochters dringend een podium nodig, zo expressief seg!

    En dat ondergoed is natuurlijk ook geweldig, een super-stofke!

    BeantwoordenVerwijderen
  25. zo liefde tussen de zussen! en super leuk ondergoed zeg!

    BeantwoordenVerwijderen
  26. prachtig gedaan!! en die afwerking, wow!!
    prachtige foto's van de knappe dochters!

    BeantwoordenVerwijderen
  27. Wat een mooie foto's, ik ben fan van jouw ondergoedsetjes!

    BeantwoordenVerwijderen
  28. Wat knap! Wat Schoon!
    Ik ben daar bang van.. tricot..

    Maar een dikke pluim hoor! voor jou en voor die mooie meisjes!

    BeantwoordenVerwijderen
  29. Ooh, ik hoop dat mijn dochters elkaar ook zo graag gaan zien :-) Misschien moet ik ook maar zo'n prachtige marcellekes gaan maken dan! Zo mooi, die rode en blonde haartjes samen!

    BeantwoordenVerwijderen
  30. nog een fan, een met twee linkerhanden... komt er een winkel? :-)

    BeantwoordenVerwijderen
  31. Wat een idee!! Ik zou er nooit opgekomen zijn om ondergoed te maken uit deze fragile stof.
    Het oogt very sjiek!
    En die laatste foto,... smelt!!

    BeantwoordenVerwijderen