zaterdag 18 juni 2011

Olifantenstoet

DSC_0339

U vraagt zich misschien af wat me bezielt om mijn tijd te vullen met het maken van ondergoed. Geen kat die dat ziet. Edoch, U vindt het waarschijnlijk ook wel een must om onder de kleren iets te dragen dat gezien mag worden en waar U zich goed in voelt. Hetzelfde geldt voor mijn kinders. Die zijn namelijk helemaal wild van de ondergoedsetjes van Molo en WILD. Ze lopen daar trouwens thuis wel al eens een ganse dag in rond. Wasbesparend, ik zeg het U. 
Ge kunt ze daar dus een enorm plezier mee doen. Mijn dochters hebben smaak. Ik vind die setjes ook keischoon, maar wel wat prijzig om de ganse ondergoedlade mee te vullen. Zelf maar maken dan.
Ik  begon met een setje voor Stien.
DSC_0350DSC_0346

De prachtige olifantentricot vond ik via haar speurneus. Het ding werd met de overlock in mekaar gezet. Onderranden van hemdje en boxer werden gestikt met de tweelingnaald. De halsrand en armsgaten werden afgebiesd met boordstof van Mertens Mercerie.
DSC_0358
DSC_0363
DSC_0361

Nu nog maatje 92/98, 110/116 en 134/140. Ik weet wat gedaan.

31 opmerkingen:

  1. Wat mooi gemaakt en het stofje is ook super! Hier mogen ze ook zeker wel in gezien worden. Groetjes, Liane.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Zo'n wonderschoon gerief, dat vind ik ook zonde om ergens onder aan te doen! ( mijn dochters doen zo'n schone setjes aan als pyamatje in de zomer. Op vakantie, daar zien wat meer mensen je slaapgerief hé! )

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Ik vond dat stofje eigenlijk niet zo mooi, maar wat jij ervan maakte vind ik wél heel mooi!
    Inderdaad wel zonde dat zo weinig mensen dat te zien krijgen.

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Die stofjes zijn geweldig!!!!!
    En heel mooie afwerking!

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Ha, ik kan zelfs zeggen dat we dat live gekeurd hebben :) En absoluut goed bevonden!

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Leuk! En zo mooi afgewerkt, schoon kussen ook :)

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Maar zo mooi! En zo perfect afgewerkt!

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Dat is super knap gedaan. netjes afgewerkt en het mag gezien worden.
    Leuk stofje hoor.

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Ik dacht dat dit een setje uit de winkel was die je na wilde gaan maken. Maar deze heb je gemaakt! Ik ben wel benieuwd hoe je de afwerking zo ontzettend mooi krijgt bij de boordjes. Bij mij wordt het altijd veel te uitgerekt.

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Fantastisch schoon! Binnen een jaar of 5 zal uw dochter waarschijnlijk wel niet meer in haar ondergoed op 't net willen staan...

    BeantwoordenVerwijderen
  11. oh dat is tof zeg! *zucht* ik heb echt teveel kinders om ook nog hun ondergoed te maken...

    BeantwoordenVerwijderen
  12. amai
    daar zou ik ook wel een hele dag in willen rond lopen hoor!!

    groetjes
    Marie

    BeantwoordenVerwijderen
  13. Maar dat vind ik nu superschoon se, allemaal dingen waar ik van hou: zacht stofke, olifanten, blauw & groen en dan nog perfect afgewerkt ook. Heel knap!

    BeantwoordenVerwijderen
  14. Heel mooi en jouw dochters hebben inderdaad smaak! Maar dat kan bijna niet anders met zo'n mama :-) Als ik je nog eens zie moet je me toch eens wat uitleg geven over boordstof enzo, is dat dan ook rekbaar? En is dat dan hetzelfde dat je gebruikte voor Roos haar poezenshirt? Zou je dat ook kunnen gebruiken bij babygerief?

    BeantwoordenVerwijderen
  15. Superleuk! Hier ligt er ook nog zo'n stofje te wachten! :D

    BeantwoordenVerwijderen
  16. Zo wauw zeg! En prachtig afgewerkt. Daarin zou ik ook een ganse dag willen rondlopen hoor;)

    BeantwoordenVerwijderen
  17. Knap en prachtig gemaakt, ik vind het setje zelfs mooier dan het orgineel, leuke stof!

    BeantwoordenVerwijderen
  18. Wauw prachig setje! Dit is gewoon geniaal: in de winter een onderhemd in de zomer gewoon een marcelleke,... Hmm, misschien toch ook maar eens over peinsen.
    Die olifanten zijn prachtig, waar vond je die?

    BeantwoordenVerwijderen
  19. Ooh zo mooi ! Je dochters hebben heel veel smaak !

    BeantwoordenVerwijderen
  20. Zo schoon en zo professioneel en zo tot in de puntjes altijd he!

    BeantwoordenVerwijderen
  21. Ik ben zwaar onder de indruk! Dit is gewoonweg prachtig met een hoofdletter P. Hoe krijg je die groene boordjes er zo mooi op ? Heb je daar toevallig een handige tip voor?

    BeantwoordenVerwijderen
  22. @Becced, Liesel en Mama Pluis...Mamasha zal deze week een blogpostje wijden aan het werken met die boordstof. Hou haar dus in de gaten!

    @Needle Work, ik plaatste de stoftip op Flickr.


    @Boomie, dan is ze 9+5=14 jaar...ik peins het ook. Nu is ze nog keifier.

    BeantwoordenVerwijderen
  23. Wauw seg, da's echt prachtig! En aangezien mijn prutsen hier ook voornamelijk in hun ondergoed in huis rondlopen, zou ik mij daar ook beter eens aan zetten.

    BeantwoordenVerwijderen
  24. ik snap het helemaal, als ik het kon zou ik het ook doen: ze zijn superhip!!

    BeantwoordenVerwijderen
  25. Heel tof en zo'n schone stof. Die rokjeswedstrijd is helemaal aan me voorbijgegaan (ik blog en lees blog veel te weinig de laatste tijd) maar proficiat! Het mooiste A-lijntje ooit heeft gewonnen.

    BeantwoordenVerwijderen
  26. o... ik heb ook nog zo´n lapje stof liggen...leuk idee om er een ondergoedsetje van te maken voor Iva...

    BeantwoordenVerwijderen