donderdag 18 maart 2010

Serienummer 1


Er stond vanalles op het lijstje, maar met de zachte temperatuur van vandaag krijgen de zomerrokjes, wegens hoogdringendheid, voorrang. 
En zo hangt, een weekje na het prototype, serienummer 1 al in de kast.


Het stofje komt van In Den Beer. Het beleg werd, om die schone stof wat te sparen, in de polkadotjes gestoken. Misschien krijgt mama P uit het restje nog net een rokje voor een van haar meisjes.
Nog geen label te zien, maar U kan ze kortelings verwachten!

35 opmerkingen:

  1. ferm! Uwe rok lijkt keihard op mijn fuifrok ;-) Ik heb echt nog staan twijfelen welke bloem-kers-stof ik zou kiezen: die van A'dam of die van den beer.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. leuk met die bollekes vanbinnen ook. Jammer soms dat die afwerkingen die zo mooi zijn amper zichtbaar zijn. iedereen zou gelijk moeten zien dat je erop gekomen bent daar bollekes te doen.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. wreed schoon stofke, ik heb dat zelfs niet zien liggen in den beer??

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Jawadde, die is schoon-schoon-schoon!!!

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Heel erg mooi! En ik vind het juist heel leuk zo, met die stippen aan de binnenkant!

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Wat 'n leuk rokje! Laat de zon maar non-stop schijnen nu!

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Daar word ik nu gelukkig van sè,zo schoon!Fantastisch stofke ook.Jaja,ik ben benieuwd wat serienummer 2 gaat worden!

    BeantwoordenVerwijderen
  8. @meisjesmama, haha! Al een chance dat ik maar 1 kersjesstofje heb en mij die miserie gespaard bleef. Die van jou is echt wel fleuriger, vind ik!

    @Vermiljoen...ik ben daar niet echt 'opgekomen' zu. Ik wou mijn kerskesstof wat 'sparen' en kon maar kiezen uit rode bollekes of effen groen in mijn kast. Maar 't is wel leuk geworden.

    @Ilse...dat stofke is ook al 'op'. Ik peins dat er nog wat bloggers een voorraadje liggen hebben.

    @Nele...aha, ik ben ook benieuwd. Moet nog eens in mijn kast snuisteren. Maar nu eerst nog wat andere projectjes afwerken. Janne, 't dutske, vraagt al weken om haar kleedje. Hopelijk vinden we morgen een stofke bij IDB.

    BeantwoordenVerwijderen
  9. mooi rokje, ik zou het niet kunnen, mijn naaimama waarschijnlijk wel, maar de voldoening is natuurlijk veel groter als je zoiets zelf kan fabriceren, super gedaan.

    BeantwoordenVerwijderen
  10. @Nele, 't zijn dezelfde van de vorige keer zu. 't Is nog geen zicht, met die witte benen, om de birkenstocks boven te halen, he.

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Suuuuuperleuk rokje! Goed gedaan! :-)

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Oooooooh! Dit is echt af!! Heel schoon, echt waar :-) En zo perfectekes afgewerkt, sjiek! Dju, dat dat stofke nu ook al op is! 't is gelijk echt zo iets dat ik nog zocht voor Elise haar verjaardagskleedje. Madam den beer is u al verwachtende morgen (ze kent uwen blog zelfs!) Groetjes

    BeantwoordenVerwijderen
  13. Heeeeeeeeeel schoon rokske en zo mooi afgewerkt! Amai amai!! 't Amusement morgen in uwe stoffenwinkel ;-), jammer dat ik niet eens kan overvliegen voor een stof-shopdagje...

    BeantwoordenVerwijderen
  14. Amaaai, zo chic!
    Een 'voormeneigenrokske'maken, staat hier volgend weekend op het programma. Dus dit patroon heb je zelf getekend? Maar gebaseerd op de rok met stolpplooi?? Of toch niet? Is dit rokje eenvoudig om te maken? Want hetgeen ik zou willen maken, moet zo eenvoudig mogelijk zijn!
    Goe gedaan!

    BeantwoordenVerwijderen
  15. En aangezien we dezelfde maat hebben mag ik hem dragen in de oneven weken...
    ;)

    Schoon!

    BeantwoordenVerwijderen
  16. ja die bollekes aan de binnenkant zijn gewoon super! Ik bedoel, de hele rok, maar dat beleg maakt het helemaal af!

    BeantwoordenVerwijderen
  17. Amai, schoon ze! Zo mooi afgewerkt!
    Ik ben benieuwd naar de labels...

    BeantwoordenVerwijderen
  18. Ik moet nog aan de allereerste rok voor mezelf beginnen (behalve die van de naailes die ik nooit draag), ik krijg er zin in als ik dit zie! Schoon zeg!

    BeantwoordenVerwijderen
  19. Ja, dat werkt heel motiverend, zo'n schoon rokske, en dat in combinatie met wat warmte in de lucht: 'k ga mij er binnenkort ook eens aanzetten (maar dan minder fancy :))!

    BeantwoordenVerwijderen
  20. Huh?
    Is dat dan geen tailleband maar een beleg? Of is dat hetzelfde?
    Nondeju seg, iedereen maakt hier schoon rokskes en ik snap het maar niet!

    BeantwoordenVerwijderen
  21. Hilke: het beleg is "de tailleband aan de binnenkant". Een soort tweede lap stof om het allemaal wat steviger te maken. Je knipt de tailleband dus 4 keer en dubbelt hem telkens. Voila, opgelost, nu kan je ook aan je rokje beginnen :o).

    BeantwoordenVerwijderen
  22. Wauw! Dat vind ik nu de allermooiste rok die ik al in heel blogland gezien heb! Zo schoon! Het modelleke, de stof (zouden ze iets gelijkaardigs ook bij Pauli verkopen? En is dat dunne of dikke stof? Ze ziet er redelijk stevig uit), het bollekes-beleg... en de combinatie met de botten! Helemaal af gewoon! Ik ga mij er toch ook eens aan moeten zetten, aan mijn eerste kledingstuk... dit werkt wel zeer motiverend alleszins!

    BeantwoordenVerwijderen
  23. Ik zou het echt zo kopen Helemaal mijn stijl, vooral vanwege de cowboylaarzen. Die draag ik ook altijd. Compliment!

    BeantwoordenVerwijderen
  24. Ik snap dat beleg ook niet helemaal; verstevig je dat dan ook met vlieseline?

    BeantwoordenVerwijderen
  25. Schoon zeg, ik wil ook zo een rok maar ik moet eerst een lijn vinden om erin te geraken. :~(

    BeantwoordenVerwijderen
  26. En zo mooi afgewerkt! Zo'n mooi stofke en al. Ik wil ook!!!

    BeantwoordenVerwijderen