maandag 4 oktober 2010

Kabeljauw met een chorizokorstje


Terwijl ik September Veggiemaand en Bio de Janeiro ongelooflijk inspirerend vind en het kwijl soms van mijn kind moet deppen bij lezen van al die verrukkelijke recepten, zetten de  wederhelft en het gebroed het op een lopen als ze het woord 'vegetarisch' nog maar horen waaien. Poeh.
Ik maakte in de bewuste maand nochtans een aantal overheerlijke vegetarische gerechten klaar. En ze vielen waarlijks in de smaak. Maar toch, meer dan één keer per week 'eten zonder vlees' is echt een maximum als ik nog liefde wil ontvangen mijn kroost.
Een stukske vis dan maar?

NODIG voor 2 volwassen en 3 mini's:
750g kabeljauwfilet, olijfolie, 2 el gemalen Parmegiano Reggiano, 50g oud brood, 50g chorizo, 3 ajuinen, witte wijn
aardappelen, boter, melk, pijpajuintjes, pezo, nootmuskaat

 TE VOLGEN SCENARIO:
  1. doe het brood en de (ontvelde) chorizo in de hakmolen en hak fijn
  2. voeg 2 el olie en 2 el parmegiano toe en meng alles
  3. fruit 3 fijngesneden ajuinen in wat olijfolie
  4. schik de ajuinen op de bodem van een (ingevette) vuurvaste ovenschotel
  5. leg daarop de kabeljauw en kruid met pezo
  6. besprenkel met wat witte wijn en eindig met het chorizo/parmegiano mengsel
  7. ongeveer 15 min in de oven op 180°
  8. serveren met heerlijke puree met fijngesneden pijpajuintjes onder gemengd
  9. smakelijk!

2 opmerkingen:

  1. Vegetariër zijnde is dit niet zo erg mijn dada, maar het lijkt me wel een goed plan om de jongens in dit menage een stukske vis naar binnen te laten zwelgen.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. WOW dit ziet er zalig lekker uit. Dat ga ik proberen!

    BeantwoordenVerwijderen