donderdag 10 juni 2010

Epongen fiasco

Wees gerust Meisjesmama, ge zijdt niet de enigste die zo af en toe ne keer de bal misslaat. Laat mama P daarom ne keer één van haar misbaksels de wijde wereld insturen.
Ziet eens hier, wat een épongen fiasco...

Het begon allemaal heel schoon toen dit prachtige retro-pakje tevoorschijn kwam op het Polkadotjes computerscherm. Smelt. Vrijwel onmiddellijk kwam het naaiduiveltje, dat waarschijnlijk door menig ontwerperstalent wordt gehaat, in het oor fluisteren: 'kan je zelf, kan je zelf, kan je zelluuuuuf'. 

En terwijl mama P nog aan het denken was hoe ze dat dan wel moest aanpakken, had  Sew_An er al eentje gemaakt. Na wat heen-en-weer gemail en geruil van diensten, vloog het patroontje 'Mustikka' uit de Ottobre 6/2009 naar de Polkadotjes. Dat was ergens in januari, begot. Mama P begon er onmiddellijk aan, maar toen bleef hij maaaaanden onafgewerkt in de mand ligt.  En onafgewerkt wil gewoon zeggen dat de broekspijpen moesten omgezoomd worden en dat 'iets' met de tot dan toe losse schouderbandjes moest gebeuren. 15 minuten werk was het...

Enfin, hij staat Roos langs geen kanten. Het trekt werkelijk op niets. En als U mama P niet gelooft, aanschouw het verdriet dan zelf. Ziehier Roos in haar épongen overall.

Hij is gemaakt om mee te doen op reis en hij zal ook meegaan...'s avonds als het schemert ziet een mens dat niet, dat dat niet zo flateert. Er is nog lang getwijfeld om de pijpjes in te korten, maar zo zullen Roos haar beentjes lekker beschermd worden tegen eventuele muggen?

Eponge is zo vintage. Mama P heeft haar kleuter/lagere schooltijd versleten in épongen broekskes. U waarschijnlijk ook? Daarom alleen al zal de rest van de épongen lap zeker nog tot een doel dienen.
 

Durven jullie je misbaksels eens laten zien, Griet en Tante Hilde. Of hebben jullie er echt geen?

19 opmerkingen:

  1. oh! gij hebt er een stokske van gemaakt, de max!

    En jammer seg, vooral van de spons want dat is niet zo gemakkelijk te vinden he. Ik wilde heel graag dat kleedje van dezelfde reeks eens namaken, maar met mijn eerste ervaring met spons was mijn goesting al over.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Goh, ik moet nu zeggen dat ik er ook niet zo wild van ben, maar ik denk dat het eerder aan de combinatie model- kleur ligt.
    Zo in het blauw of azo zou ik dat waarschijnlijk wel tof vinden.
    Maar het is een louter persoonlijke en nutteloze vaststelling.
    Die zonnebril wil ik anders wél :).

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Gaat dat model een jongen gewoon niet beter af? Of ben ik nu te bekrompen?

    BeantwoordenVerwijderen
  4. LOL, ik zit hier te gieren achter de computer!
    Die foto's zijn de max!
    Het origineel viel mij ook meteen op.
    Zelfde goesting, hé!
    En of ik misbaksels heb?
    Tuurlijk!

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Die zonnebril staat haar anders wél! ;)

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Hij lijkt mij gewoon te groot? Zou 't niet mooi zijn als dat bovenaan strakker zit? En de pijpjes wat breder? Zit er ergens een rits in? Ik ga 't er in ieder geval ook nog eens op wagen. Heb hier nog een lap blauwe (Janina!) spons liggen. Maar 'k heb er voor de zekerheid ook al ééntje besteld van Metsola :-)

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Grappige foto's!
    Maar wat een prachtige kleur, ze staat er echt goed mee!

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Ligt het aan mij, of is die combinatie met de zonnebril echt hilarisch? Misschien kunt ge nog wat prutsen aan het model, want het idee is echt wel heel leuk vind ik.

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Ah ja die bril...'t is zo affreus dat Roos niet herkend wil worden ;)

    @Meisjesmama...da's om u wat op te peppen, dat stokske. Of om ne keer goed te lachen met andermans naai-miserie. Of om te leren uit andermans fouten...kiest maar.

    @Janina en An, ik denk dat het een combinatie van kleur en model is. Het zou idd aansluitender moeten met meer uitlopende pijpjes. Maar ik heb de moed (noch de tijd) niet om opnieuw te beginnen. Er zit geen rits in, An. Ik ging bovenaan drukknoopjes doen, maar had geen zin meer...dus maar gewoon toegestikt en het gaat zo ook aan.

    @Ellla, het idee is idd leuk, maar 't is mijn idee niet he.

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Over smaken en kleuren...ik vind misbaksel een groot woord, Tja...

    BeantwoordenVerwijderen
  11. In real met korte pijpjes vond ik dat wel ok, maar mss is het toch beter voor een jongetje... Ik ken er eentje die daar binnen een jaar in kan en ook nog redelijk staat met oranje...

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Hi-La-Risch. Lachen, gieren, brullen. Niet met u miserie Polkadotjes, maar met de foto's van Roos in haar pakje, en met je commentaar,...

    Inderdaad, ik denk ook met bredere pijpjes en een aanpassend bovenstukje is dat gewoon een topper!
    Maar spons, ik ga er denk ik nooit aan beginnen als ik dat zo hoor!!

    BeantwoordenVerwijderen
  13. ik vind dat feitelijk zo mottig niet...met dat wit vanonder mankeert er gewoon 'iets' vanboven...kunt ge daar geen 'valse' knoppen aannaaien en/of een aplikske? En in de rug rap een stukske elastik dat dat fronst. Ik meen mij te herinneren dat ik zelf zo een salopetke had ...in't lichtblauw...:D

    BeantwoordenVerwijderen
  14. dat is gewoon "pure" vintage!! Ik zit hier te schudden en krijg de tranen in mijn ogen als ik die foto's zie, zoooo grappig. En dat van die muggen, voilà sie weeral eens een bewijs dat mama polkadot voor alles een geschikte oplossing weet ;-)

    BeantwoordenVerwijderen
  15. oeioei dan moet ik heeel hard gaan zoeken ;) Grapje! Tuurlijk heb ik ook misnaaisels, be prepared, mijn misnaaisels zijn dubbel zo erg mis als die van jullie allemaal samen! 'k zal nekeer iets tonen se!

    BeantwoordenVerwijderen
  16. strakke lange mouwen eronder en vooral die zonnebril niet af zetten, dan zie ik niet wat er mis mee is :D

    BeantwoordenVerwijderen
  17. Ik vind dat persoonlijk heel goed meevallen. Idd met een spannend t-shirtje onder...
    Wees gerust mama P, dit valt serieus in het niks bij de misbaksels die hier al van onder 't machien gerold zijn.

    BeantwoordenVerwijderen
  18. Die zakken vind ik wat minder maar de rest kan er toch mee door?

    BeantwoordenVerwijderen
  19. Mag ik aan diegenen die zo bang zijn van de spons nog efkes meedelen dat het naaien van die spons op zich helemaal geen probleem was?
    Gewoon gestikt met een stretchsteek en -naald...dat ging even vlotjes als bij gewone katoen.
    Laat U dus niet afschrikken door dit fiasco: éponge is de max!

    BeantwoordenVerwijderen