woensdag 28 april 2010

Rond kadooke


Het ziet er naar uit dat de creatieve inspiratie van de bloggende/naaiende vrouw, net als de menstruatie bij vrouwen in groep, gesynchroniseerd wordt. De cirkelrokjes schieten de laatste tijd als paddestoelen uit de grond. Merkwaardig toch.

Ook hier werd deze week een cirkelrokje gemaakt. Niet voor eigen gebruik, maar als verjaardagscadeautje voor één van de vriendinnetjes van Janne. Het stofje lag al een tijdje te wachten op een geschikt project.

Een rokje voor eigen gebruik zal er zeker nog komen. De cirkelrok was namelijk het eerste kledingsstuk dat mama P, een dik jaar geleden, maakte met haar naaimachine. Twee Polkadotjes waren van dan af aan verslaafd: Janne aan haar zwierrok en mama P aan het vullen van de kleerkast van haar kinders.

18 opmerkingen:

  1. Hier ook zwaar verslaafd aan de cirkelrokjes. Een heerlijk model en zeer gemakkelijk! Een mooi exemplaar heb je daar gemaakt...

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Oooh schoon zeg! Ik sta te popelen om ook zo'n rokje te maken, dat kunde niet geloven! Maar bij een niet stappende peuter/baby gaat dat effect volledig de mist in! Dus stel ik het nog wat uit :) Vind je dat dan niet een beetje spijtig om weg te geven?!

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Waaauw!Die stof is perfect voor dat rokje!

    BeantwoordenVerwijderen
  4. ik wist al dat je deze week had uitgeroepen tot cirkelrokjesweek, maar dat je er eentje aan 't maken was in dat mooie stofje... schoon schoon schoon zenne!! Dat die kleerkasten bij jullie uitpuilen, ja daar verschiet ik niet van ;-)), maar voor mijn part mag je nog wat verder "maken" zo krijgen wij veel inspiratie en dat vinden we leuk!

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Gek inderdaad he, hoe snel de trends zich verspreiden...
    De stolpplooirok uit de knip, het plooirokske van zsazsa, nu het cirkelrokje, ...

    Maar ami, dit is toch wel een heel heel schone versie van het cirkelrokje!
    Super!

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Hier vandaag ook een zwierrok gemaakt. Voor de eerste keer. Wel in een minder opvallend stofje. Maar de dochter vroeg wel meteen om nog een, dus dat zit goed!

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Ik wil dat ook eens maken! Nog even wachten tot ik beter met mijn machine kan werken...

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Waaaww!!
    Ik ga mijn eerste cirkelrok toch niet lang meer kunnen uitstellen, zo precies.

    En wat is dan het volgende dat we gaan maken? Ik doe graag aan lange termijn planning ;)

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Het moet inderdaad iets met de hormonen te maken hebben... of zou het goei weer er voor iets tussen zitten? :-)
    Alleszins weer een prachtexemplaartje hier! De vriendinnekes van uw dochters weten hun vrienden wel te kiezen!

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Joehoe! Samen menstrueren en rokken maken. Hoe kom je erbij! :-)
    Deze is ook heel leuk. Zonde dat je hem weggeeft!

    BeantwoordenVerwijderen
  11. @Liesel, da's juist...voor een peuterke is dat toch geen zo'n goed modelleke. De Market Skirt daarentegen?
    En neen, @Emma en Mona, ik vind dat niet spijtig om dat weg te geven. Ik hoop enkel dat diegene die hem krijgt hem mooi vindt, want dat is toch altijd spannend. Smaken verschillen he.
    De volgende dag liep het meisje al met haar rokje rond op school...ik denk dus dat de missie geslaagd is.

    @Oontje...nu zijde vertrokken voor een ganse serie, geloof me vrij. Ik vind hem trouwens prachtig, jouw versie. Dat stofje is geweldig.

    @Needle work, lol. Ik wou dat ik kon helpen met uw LTplanning, maar ik weet alleen waar ik op dit moment mee bezig ben: 't is iets in een maatje 134...zo'n grote kindjes zijn schaars in blogland, 't zal dus een uniek exemplaar worden peins ik. Ik kijk trouwens al uit naar jouw zwierrokje.

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Ohjee... ik heb nog maar allen het patroonloze zsazsarokje gemaakt. is dit cirkelrokje moeilijker? Moet ik misschien toch eens aan beginnen... anne

    BeantwoordenVerwijderen
  13. Hou van het stofje!

    zondag is er nog een stoffenspektakel (in Antwerpen) en daar ga ik alvast een voorraad stof inslaan, want met dit zomerse weer van de voorbije dagen en de (snel) groeiende meiden is het hoog tijd om wat extra rokjes en kleedjes te naaien!

    BeantwoordenVerwijderen
  14. Ik vind dat witte biaiske er héél schoon bij, goei keuze!

    BeantwoordenVerwijderen