woensdag 13 januari 2016

knitting alert! #mohairvest aka #bernadette #dropsmelody

#mohairvest aka #bernadette #dropsmelody

Het naaien heeft deze winter plaats gemaakt voor breien. Voor wie mij volgt op Instagram zal dat geen nieuwtje zijn.

Er komen hier dan ook vanaf nu wat breisels uw richting uit. We beginnen met Janne die in de herfst vroeg of ze een Bernadette mocht. Ik kon mijn oren niet geloven...zelfs onder 11-jarigen is deze  oversized gebreide vest met afhangende mouwen een begrip geworden.
#mohairvest aka #bernadette #dropsmelody

Ik googelde wat rond en besliste de vest te breien met het nieuwe 'Melody' garen van Drops. Janne koos de kleur '07. donker denimblauw'.  Bij de aankoop van mijn wol kreeg ik een patroontje voor een Bernadette (zij noemen het een mohair vest) bijgeleverd. Ik volgde het patroon en breide de vest met 3 draden Drops Melody, maar gebruikte voor Janne naalden 10 en 12 in plaats van 12 en 15. 
#m#mohairvest aka #bernadette #dropsmelody
#mohairvest aka #bernadette #dropsmelody

Janne oogst veel succes met haar Bernadette. Momenteel ben ik bezig met een copy/paste van deze voor haar vriendin. Gelukkig breit het vest heel vlug...in een dagje of 3 zit hij in mekaar.
#mohairvest aka #bernadette #dropsmelody

31 opmerkingen:

  1. Waaaaw, die is echt mega mooi!!! Kon ik maar breien...

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Ferm zeg ... ik zou bijna goesting krijgen om er ook eentje voor mij te maken

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Mooi! In welke maten krijg je het patroon?

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Het patroon komt in één maat. Ik heb het 'verkleind' door smallere naalden te gebruiken. Ik weet niet of dat heel 'katholiek' is, maar het resultaat bevalt mij prima.

      Verwijderen
    2. ter info...het patroon is bedoeld voor volwassenen

      Verwijderen
    3. Katholiek of niet, ik vind het super mooi gexaan :-)
      ik ben zelf ook pas beginnen breien, mag k nog n klein vraagje stellen? Als je breit met 3 draden, doe je dan alles exact hetzelfde als met 1 draad (steek je gewoon dood 3 lussen en haal je 3 draden rond) is werkt dat helemaal anders? Dank je

      Verwijderen
    4. exact hetzelfde als met één draad, maar je moet bij het maken van de steken altijd wel goed kijken of je alle draden meehebt, anders krijg je lussen en in sommige gevallen zelf 'gevallen' steken ... Ook bij het samennaaien van je cardigan neem je beste drie draden !

      Verwijderen
    5. helemaal eens met wat Sterrenstof vertelt

      Verwijderen
  4. Prachtvest, hier worden ook Bernadettevoorbereidingen getroffen.

    BeantwoordenVerwijderen
  5. schoon schoon schoon ... Hier wordt ook bijna nog enkel gebreid, alleen in de naailes kom ik toe aan naaien :-)

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. hier ook :) breien is zo gezellig, 's avonds in de zetel onder een dekentje. dan heb ik geen zin om nog aan tafel te gaan zitten om te naaien!

      Verwijderen
  6. Wat staat die kleur Janne goed! Erg mooi vest, en ook erg comfortabel om te dragen, lijkt me.

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Ik heb garen gehaald om er eentje voor de dochter te maken!Deze is heel mooi.

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Super! Ik heb er ook 1 gemaakt maar toch iets langer over gedaan :) alhoewel, op 2 weken rustig 's avonds breien was hij ook wel klaar.

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Heel erg mooi! Ik ben bezig met eentje voor Lore maar zit vast bij de werkbeschrijving 'Germaanse manier van verkorte toeren' - Hopelijk wordt het toch ook zo een pareltje als de jouwe!

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Zo leuk om Janne hier nog eens te zien! Ze staat geweldig met dat blauw, en wat hou ik van haar lach en haar haarkleur.

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Kijk drie dagen , dat maakte het breien interessant, het duurt normaal zo veel langer dan naaien!

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Ja jong, ik begin serieus goesting te krijgen in dat brei-gedoe. Echt mooi deze Bernadette.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Prachtig! Zo één wil ik ook maken voor Fien.
      Hé, Eva, wij gaan dat leren he.

      Verwijderen
  13. Ah, mijn schoonzus is er eentje voor mij aan het maken, met 6 draden. En ik ben voor haar een sjaal aan het breien (zo hebben we beiden leuke verjaardagscadeaus)

    BeantwoordenVerwijderen
  14. Tof geworden! Die Bernadetten zijn echt hip, he. Ze zijn oorspronkelijk begonnen als kindervest in mohair. Hele mooie versie, deze!

    BeantwoordenVerwijderen
  15. prachtig!
    De kleur, het model, Janne, AF!

    BeantwoordenVerwijderen
  16. Dat blauw staat haar prachtig! En in 3 dagen, hoedje af!

    BeantwoordenVerwijderen
  17. dat blauw gaat heel goed bij haar mooie haarkleur!
    een mooi exemplaar

    BeantwoordenVerwijderen
  18. Wat een prachtige vest! Hoeveel bollen Melody had je nodig? Alle drops garens met wol zijn in de zomersale, ik zit dus te denken... misschien ga ik een zomerse Bernadette-versie maken? ;-)

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Hoi Steffi, ik gebruikte 9 bollen en dat was net voldoende.

      Verwijderen