zaterdag 18 juli 2015

boekentip 3. mijn tas. alice en zomerzwanen

mijn tas en zwanen

De zomerzwanen, een ontwerp van De Melkbrigade en nu als stof uitgegeven door Bambiblauw, moet ik U niet meer voorstellen. De laatste weken verscheen er al tal van moois met die zwanen.

Ik was onder de indruk van de diepte van de kleuren en de uberzachte touch en ging met de grote print aan de slag. Geen kledij deze keer, maar een muziektas voor Janne met de 1000 hobby's.

Mijn zoektocht naar een tassenpatroon waarbij ik zo min mogelijk in de zwanen zou moeten knippen bracht mij bij 'Alice' uit 'Mijn tas', het boek vol tassen van Elisanna en Fynn. Ik moest enkel het patroon een 3 tal centimeter korter maken om de tas net in de hoogte van het zwanenpaneel te kunnen passen. De stof is 140 cm breed en dus kreeg ik zowaar de volledig tas uit 33 cm van de stof.
mijn tas en zwanen
mijn tas en zwanen

De tassenband vond ik bij Mertens Mercerie.
mijn tas en zwanen
mijn tas en zwanen

17 opmerkingen:

  1. Met deze tas zal ze heel wat vriendinnen de ogen uitsteken, denk ik!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Zo mooi! Hier zal ze langer van genieten dan van kleding.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. O, de stof doet het ook uitstekend als tas! Prachtig!

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Mooi gemaakt! Is dat pluizig witte boordje paspel? Past goed bij het zwanenthema :)

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Prachtig, mooi zoals het patroon van de zwanen ook uitkomt in de tas!

    BeantwoordenVerwijderen
  6. heel mooi tasje geworden zeg...
    zal veel plezier aan beleefd worden.

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Erg mooie tas is het geworden. Ik vind de stof met zwanen ook prachtig.

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Erg mooie tas is het geworden. Ik vind de stof met zwanen ook prachtig.

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Leuk om dit stofje eens terug te zien in iets anders dan kleding. Mooi!

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Wat een tas, prachtig in die stof. En die witte frutsels tussen de twee stofdelen? Echt tof!

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Wauw, mooie tas van prachtige stof!

    BeantwoordenVerwijderen