zondag 7 december 2014

boekentip 1. het mini woonboek by Tom & Britt

IMG_20141020_142228

Dit is een meta-ervaring. In de kamer van je dochter staan met een boek waarin haar kamertje fotogewijs zo mooi in beeld is gebracht.

Het boek in kwestie is het Mini Woonboek van Tom en Britt, het koppel achter Woonblog.
miniwoonboek

Niet alleen de kamer van Roos staat erin vereeuwigd. Ook Stien en Janne mogen hun plekje delen met de wijde wereld.

In het geval van Stien gaat het dan over haar ex-kamer. Want deze foto's zijn een mooie herinnering aan wat niet meer is. Een all pink and girly meisjeskamer.
miniwoonboek
miniwoonboek

Stien vond haar kamer niet meer conform haar 'mental state' aan de start van haar middelbare schoolcarrière en dus stond er op haar verjaardagswenslijst een nieuwe kamer. 
De transformatie van kinder- naar tienerkamer vond deze zomer plaats. Daar wijd ik nog eens een blogpost aan, maar hier alvast een sneak peek. 
IMG_20141207_164701

Janne's kamer is ondertussen ook wat gereorganiseerd, want de schrijnwerker installeerde een ingemaakte kast en een bureau op de plaats waar haar bed hier nog staat. Maar het algemene beeld is nog correct. Inclusief de  hertenkoppenverzameling.

Er staan meer dan 30 kamertjes in het boek en elk kamertje wordt ingeleid door een impressie aan de hand van illustraties van Eva Mouton. Die zijn echt geweldig. Ongelooflijk hoe Eva de kamertjes weet te typeren. Wij zijn fan!
miniwoonboek
miniwoonboek

Roos transformeert in het boek tot poes. Haar kamertje vind ik persoonlijk nog steeds het mooist. Dat zal waarschijnlijk te maken hebben met een persoonlijke drang naar zachte en pastel tinten.
miniwoonboek
miniwoonboek
met dank aan Tom Cole van Woonblog voor de foto's

Plannen om de kamer van je kinderen aan een remake te onderwerpen? Of gewoon fan van veel schoons in beeld. Dan is dit een must voor onder de kerstboom.

Ook collega's Vink en Naais kunnen je daarvan overtuigen.

19 opmerkingen:

  1. Mooie kleuren voor Stiens nieuwe kamer! Goed gekozen! Die wil ik zeker eens uitgebreid zien.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Die heb ik gevraagd voor mijn verjaardag. En als ik hem niet krijg, koop ik hem zelf. :)
    Ik kijk ernaar uit om de kinderkamers hier om te toveren naar pareltjes zoals die van jullie.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Zo de max moet dat zijn, die prachtkamers in een boek. En ik ben mega-nieuwsgierig naar Stien haar nieuwe kamer, al van in de zomer… Dus laat maar komen!

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. I know...'t zal wachten worden op de lente tot er weer deftig licht is om te fotograferen ;)

      Verwijderen
  4. Zo fan van jouw stijl! Je mag hier altijd eens advies komen geven ;) De groten verdienen hier ook een nieuwe kamer.

    BeantwoordenVerwijderen
  5. De tienerkamers staan hier in het voorjaar op de planning. Momenteel zijn we nog in blijde verwachtingen van de prijsofferte ;)
    En als ze aangekleed moeten worden dan weet ik alvast waar ik inspiratie kan vinden.

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Ik heb het boek meteen gekocht en vind dat jullie er in moesten! Jij hebt zoveel stijl, Isabelle!

    BeantwoordenVerwijderen
  7. superleuk! Hij staat hier bij mij ook al even te blinken in mijn boekenkast. En ik heb nog een paar kamertjes te gaan die ik moet restylen :-)

    BeantwoordenVerwijderen
  8. O, wat een leuk boek! Handig om ideeën op te doen.

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Prachtige kamers! Hier staat het boek ook op mijn wish-list! Onze kids houden beiden ook erg veel van hun eigen plekje en ik kan hen steeds een groot plezier doen om hun kamertje samen gezellig in te richten. Door het boek kwam ik op het idee om zelf regelmatig enkele foto's van hun kamer te nemen (zelfs in niet opgeruimde toestand :) ) om een warme herinnering voor later vast te leggen. Lieve groet

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Het is een geweldig boek. Ik heb het ook om inspiratie op te doen. Zalig.

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Tof hé, in de kamer staan mét het boek in uw handen!

    BeantwoordenVerwijderen
  12. je hebt me nieuwsgierig gemaakt en ik zet hem op mijn verlanglijstje voor kerst :-)
    zus 3

    BeantwoordenVerwijderen