zaterdag 8 maart 2014

een Ole voor Roos #zonen09

Een Ole voor Roos

Eén van de redenen waarom ik zo hou van de patronen van Zonen 09 is die perfecte pasvorm. Zowel de Jacob als de Charlie sluiten mooi aan rond het lijf. Idem voor de Ole die ik hier maakte voor Roos.
Een Ole voor Roos

Sharon voorziet vanaf nu bij haar patronen voor elke maat een 'small' versie...ideaal voor mijn lange, smalle dochter. Ik maakte hier dus de smalle 6 jaar. Perfect op maat.
Een Ole voor Roos
Een Ole voor Roos

Ik maakte een eenvoudige versie, niet omkeerbaar, met een stofje van In Den Beer en vanbinnen een effen, soortement geelgroene tricot die aan de kap zichtbaar wordt.
Een Ole voor Roos
Een Ole voor Roos

De zakjes, daar is Roos grote fan van.
Een Ole voor Roos
Een Ole voor Roos

De stof is piqué, wisten de dames van In Den Beer mij te vertellen, en wordt vooral gebruikt voor kleedjes en broeken, maar aangezien dat rekt zag ik niet in waarom dat niet zou gaan voor een gilet.
De knoopjes zochten mijn dochters uit bij De Stoffenkamer.
Een Ole voor Roos
Een Ole voor Roos

Dochtermoeders...welke Ole hebben jullie in gedachten voor jullie dochters?

49 opmerkingen:

  1. Ik heb dikwijls op het punt gestaan om dit patroon te bestellen, mij afvragende of het mooi zou zijn voor een meisje! Duidelijk wel dus! Jouw versie is prachtig en het stofje is magnifiek! Meer dan geslaagd!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Wauw, ik vind het prachtig en wil me er ook wel eens aan wagen voor de oudste dochter. Lijkt me ook super om te dragen. lekker comfi.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Erg mooi, deze Ole. Weer piekfijn en origineel afgewerkt! Ik heb het patroon al in huis, van plan er één voor mijn zoon te maken. Maar nu ik deze van Roos zie, krijg ik nieuwe plannen voor een versie voor mijn dochter!

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Mooi hoor! En wat een dame ineens, ze lijkt heel groot op de foto's...

    BeantwoordenVerwijderen
  5. schoooonnne ... heel erg schoon voor je schone dochter

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Oh ik ben hier zo ongelooflijk wild van hé. Roos staat er prachtig mee. En wat is dat een plaatje geworden die jongste dochter. Wowie!

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Wat een versie. Roos schittert in haar Ole. Ik ga waarschijnlijk voor een Zonenversie, maar heel misschien kan er nog eentje voor Dochter 2 gemaakt worden nu ik dit zie...

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Oh wat mooi! Hij staat hier ook op het lijstje die smalle meisjes Ole. Het stofje dat je gebruikte is geweldig mooi!

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Voila, da's nu iets wat Kaatje supergraag zou dragen, fantastisch gewoon!! Prachtig modelletje

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Wat een zalig mooi stofje ... natuurlijk levert dat een prachtige Ole op !

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Ik vraag me meteen af of ik dit nog zou kunnen, zoiets prachtigs maken met de naaimachine. Mooi voor mijn dochter maar natuurlijk ook voor mijn zoon.
    Wat heb je trouwens een plaatje van een dochter, wat een mooi meisje.

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Heel schone hoodie, maar echt die dochter dat is zo'n schoon kind!!

    BeantwoordenVerwijderen
  13. Ooh heel mooi gedaan! Ze staat er prachtig mee!


    staruur.blogspot.be

    BeantwoordenVerwijderen
  14. Wat een topmodel, die Roos van je!
    Het plaatje klopt weer helemaal! Mooi!

    BeantwoordenVerwijderen
  15. Wow die stofkeuze doet het hem helemaal! Ole ligt klaar voor de dochters. Nu nog het geschikte stofje :)

    BeantwoordenVerwijderen
  16. Jawadde, wat een knappe meid. En ze staat er echt goe mee met haar hoodie.

    BeantwoordenVerwijderen
  17. moooooii , ik vond nog het juiste tricotstofje niet , er zijn nu heel leuke meisjesretrotricots he, voor jongens is het weer wat minder , wachten is een schone deugd zeker

    BeantwoordenVerwijderen
  18. Bij de release van Ole en Theo dacht ik: dat zijn nu eens échte jongenspatronen. En zie, gij slaagt er gewoon weeral in om een schone meisjesversie de wereld in te sturen. Nice!

    BeantwoordenVerwijderen
  19. Prachtig jasje! Ben helemaal fan van het stofje, wat een heerlijke kleur én patroontje!

    BeantwoordenVerwijderen
  20. Echt zo mooi! Het plaatje is àf! In Den Beer liggen nu veel toffe stofjes, maar ik laat ze links liggen omdat ik niet meteen weet wat ik er mee kan maken. Jij hebt duidelijk wel een neus voor die potentiële topstofjes, knap!

    BeantwoordenVerwijderen
  21. wauw, heel mooi! inderdaad, interessante stofkeuze, maar zeker geslaagd :)

    BeantwoordenVerwijderen
  22. Waaw! Je weet telkens het juiste stofje te vinden om een patroontje stoer en toch girly te maken. Deze zag ik niet liggen in den beer. Damn, ik moet nog eens terug gaan! ;-)

    BeantwoordenVerwijderen
  23. Wat een plaatje! Ik wist wel dat ik dit patroon moet gaan kopen! Theo is wel al onder de machine door gegaan. Ole moet dus ook :-) voor zowel zoon als dochter een mooi patroon.

    Bedankt voor de inspiratie!

    BeantwoordenVerwijderen
  24. Waw, dit is geloof ik de eerste Ole die ik zie passeren die ik écht tof vind. Misschien dan toch maar dat patroon aanschaffen...
    En wat is Roos groot geworden!

    BeantwoordenVerwijderen
  25. Waaauw, absoluut waaauw! Prachtige stof ook en perfect voor die gilet en voor je dochter.

    BeantwoordenVerwijderen
  26. Oh I love this! Great colors and looks like a really versatile pattern. I can see why she likes it!

    BeantwoordenVerwijderen
  27. Ik ken je niet persoonlijk, dus dit klinkt misschien een beetje raar, maar in de tweede foto lijkt Roos echt super hard op jou! :) En natuurlijk een geweldig vestje, originele stof!

    BeantwoordenVerwijderen
  28. Ik ken je niet persoonlijk, dus dit klinkt misschien een beetje raar, maar in de tweede foto lijkt Roos echt super hard op jou! :) En natuurlijk een geweldig vestje, originele stof!

    BeantwoordenVerwijderen
  29. Deze inspiratie komt als geroepen ! Bedacht me gisteren dat zowel zoon als dochter een nieuwe zomerjas nodig hebben en met dit patroon zou ik natuurlijk 2 vliegen in 1 klap slaan. Prachtig deze versie. Zou ik mijn dochter zo helemaal in zien lopen.

    BeantwoordenVerwijderen
  30. Ik zie voor mij een blauw-wit gestreepte met een gele voering. Nu nog eens geduld opbrengen om kinderkleding te naaien....

    BeantwoordenVerwijderen
  31. Wauw wauw wauw... Prachtige stof, ik ben zot van die kleuren!

    BeantwoordenVerwijderen
  32. Prachtige versie! Ik twijfelde nog over de Olé voor meisjes, maar nu absoluut niet meer!

    BeantwoordenVerwijderen
  33. I'm in love about this fabric and about all the clothes you made for your girls

    BeantwoordenVerwijderen