zaterdag 5 februari 2011

Party Animal

Party Animal
Party Animal

Mijn naaikunsten zijn de laatste tijd broodnodig binnen de categorie 'interieurdecoratie'. Desalniettemin kon ik niet negeren dat mijn jongste dochter eind deze week 3 jaar wordt en dat er dus een grote nood bestond voor een feestjurk.
Toen ik dit 'Happy Animals' stofje in mijn handen kreeg, liet ik dan ook alle gordijn- en donsovertrekplannen varen en begon ik als een wervelwind aan de jurk.
Ik had een A-lijn jurkje in gedachten maar dan zonder knoopjes op de schouders en met zakjes zoals hier. Ik gebruikte dit patroon als basis maar werkte de knoopjes weg, voorzag een rits en knipte voor- en achterpand middendoor.
Party  Animal VK
Party Animal AK
Party Animal

Het jurkje is volledig gevoerd volgens deze methode.
En de rits zit er perfect in. Zonder handwerk deze keer. Dankzij  deze dame die U binnenkort eens zal uitleggen hoe U een blinde rits met een beleg kan stikken zonder een naald in je hand te nemen.
De rits stikken op zich verliep probleemloos. Maar die lijntjes laten doorlopen...daar heb ik dus 7 pogingen voor nodig gehad. Edoch, de volhouder wint en ziet dus eens hoe schoon  dat rugske is.
Party Animal
Party Animal

Zelfs in gevangenisstijl.
Party Animal

En waar zijn die zakjes dan? Dat vraagt U zich ongetwijfeld af.
Zakjes op het jurkje, dat trok op niets. What was I thinking? Nu had ik wel speciaal voor die zakjes het voorpand in twee gesneden, dus moet ik er iets mee doen. Dan maar zakjes in het jurkje? Zakjes zijn altijd leuk om schatten in te bewaren.
Party Animal
Party Animal
Party Animal
Party Animal

Ik gebruikte de handleiding van Vermiljoen om de zakjes in het kleedje te integreren. Merci Vermiljoen, zonder U zat ik gisteren in zak en as.

Nog 6 keer slapen en dan wordt deze kleine meid 3 jaar! We oefenen alvast. Hiep hiep hiep...
Party Animal

Valt het U trouwens op dat U op de zoom nergens een stikseltje ziet?  Ga hier eens kijken hoe dat in mekaar zit.

44 opmerkingen:

  1. Prachtig jurkje. Zo netjes genaaid! Het stofje is zo mooi. Alvast een fijne verjaardag voor de kleine meid!

    Groetjes Judith

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Superleuk kleedje, geweldig stofje. De zakjes zijn echt wel goed gelukt en goed gecamoufleerd.
    Je dochter zal kunnen pronken met haar jurk op haar verjaardag. Dit is echt geslaagd ...

    BeantwoordenVerwijderen
  3. wat mooi seg, nu goed feesten in een mooi jurkje.

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Wat een perfectie! Zó netjes allemaal. Heel mooi en ik vind die verborgen zakjes geweldig. Zeker als er een giraf uit komt piepen :-)
    Ben al benieuwd naar al die uitleg: rits met beleg zonder handwerk, blinde zoom (met de ovelock?)...

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Waaw, subliem! Echt klasse, ik bewonder je perfectionisme!
    Het feest lijkt me nu al geslaagd!

    BeantwoordenVerwijderen
  6. O zo mooi! Ik zou er niet snel aan denken om dat stofje te gebruiken maar 't is super!

    BeantwoordenVerwijderen
  7. T is echt geniaal he! Echt! Ik kan alleen maar grote ogen trekken en denken "waaaaaaaaaaw". Topwerk!

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Het is zoooooo mooi! Ideaal voor een verjaardag om nooit te vergeten. Ik zit hier op dit eigenste moment een hemd uit die stof te knippen. Ze is echt te mooi om te laten liggen.
    Hieperdepiep voor Roosje!

    BeantwoordenVerwijderen
  9. amai, knap! ik zag niets in dat stofje maar geef toe dat ik bij deze noodgedwongen van gedacht moet veranderen. en de zakjes zijn superleuk, mijn jongens zouden zo'n kleedje de max vinden :-) zakken zijn onontbeerlijk voor een driejarige!

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Zo mooi! Ik kan me indenken dat ze hier heel gelukkig mee is. Het jurkje heeft alles in zich wat een klein meisje wenst.
    Fijne verjaardag alvast!

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Ohhhh... wat mooi en zo knap gemaakt! Ook alvast een hele mooie verjaardag gewenst!

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Moh... geweldig! Gij groeit en groeit en groeit... niet dat mij dat verwondert, maar uw kwaliteit vind ik gigantisch geworden en dat houdt hier maar aan.

    Ik vind Roos trouwens erg op Stien lijken in dit bericht.

    BeantwoordenVerwijderen
  13. Weeral supermooi! Ik zag ook eerst niets in het stofje, maar moet mijn mening herzien, het is effenaf prachtig :-) En proficiat voor de kleine meid!

    BeantwoordenVerwijderen
  14. LOL, we hebben blijkbaar 't zelfde idee om foto's te maken. Heb gisteren bij een vriendin foto's gemaakt van Myarn met allemaal Schleichdieren rond haar.

    BeantwoordenVerwijderen
  15. Oh, oh, oh, dit slaat werkelijk alles. Het is gewoon het meest perfecte naaisel dat ik ooit heb mogen aanschouwen. En leuke foto's, zeker die met de papegaaien op het zakje.

    Gefeliciteerd voor de jarige!

    BeantwoordenVerwijderen
  16. Wat een schoonheid! Zowel de dochter als het jurkje uiteraard!
    Prachtig gemaakt, en een mooi stofje ook.
    Mooi behang trouwens. Ik heb een lap stof in die variant ;-)

    BeantwoordenVerwijderen
  17. amai, hoe hebt ge die lijnen zo mooi kunnen laten doorlopen op de rug? en die verborgen zakjes?! Heel tof zeg!!

    BeantwoordenVerwijderen
  18. WAUW!! Helemaal super vind ik hem.... Echt geweldig. Zo'n rol wil ik ook wel.....
    Groetjes, Claire

    BeantwoordenVerwijderen
  19. Wat een super feestelijke jurk! Wat zal ze zich volgende week jarig voelen hierin......
    Heel mooi gedaan en afgewerkt!
    Alvast gefeliciteerd!

    BeantwoordenVerwijderen
  20. Dat moet echt het allercoolste jurkje zijn dat ik ooit heb gezien. Proficiat (aan moeder & dochter)!

    BeantwoordenVerwijderen
  21. Haute couture! Dit kan zo in zo'n hip mode-boekje voor kids! En die stof!!

    BeantwoordenVerwijderen
  22. Ik wil hier toch ook nog eens mijn verwondering komen uiten.
    Want dit kleedje is echt helemaal af! Ik zou het zo direkt uit de rekken halen!!!
    En die foto's van jou zijn ook altijd helemaal om in de sfeer te komen!! Ik begrijp niet hoe jij dat doet met drie kindjes, een job en een bijjob als interieurdecoratrice,...
    Maar tegelijk moet ik concluderen dat mijn klok tikt, want over 3 weken hebben wij er ook één!!! (een drie jarige dus)

    BeantwoordenVerwijderen
  23. Ik kan echt alleen maar buigen! WAHAUW!En zo'n dikke proficiat voor de doorlopende lijnen en nog een grotere voor het fantastische zakdetail!

    BeantwoordenVerwijderen
  24. Beestig kleed! Die speciale draad heb ik ook al gebruikt maar mijn machine lust hem helaas niet. :-(

    BeantwoordenVerwijderen
  25. Dit jurkje en deze foto's en deze naaikunde blazen mij gewoon van mijn stokken. Ik wil zo graag eens op les komen bij jou! Coole meid!

    BeantwoordenVerwijderen
  26. wat knap gemaakt & wat een origineel & cool stofje!!

    BeantwoordenVerwijderen
  27. Merci dames voor de lieve en lovende woorden.

    @Linda, nu maakt ge mij curieus naar uw stof hoor.

    @Needle Work, ik kom toe met 6 uurkes slaap...verklaart dat al wat? Raar he dat onze kleine meisjes al 3 worden.

    @Veerle, ik kocht 1,5m en kreeg daaruit dit jurkje, een rugzakje en heb nog een paar lapjes over om ritszakjes mee te maken. Omdat de figuur zo groot is heb je redelijk wat stof nodig om het patroon te laten doorlopen. Moest je een jurkje maken met knoopjes op de schouders dan zou je al heel wat minder stof nodig hebben.

    BeantwoordenVerwijderen
  28. maar jong toch, jij blijft jezelf maar overtreffen!! dat is gewoon mega, en verder dan dat geraak ik niet want hierbij snak ik naar adem...

    BeantwoordenVerwijderen
  29. maar jong toch, jij blijft jezelf maar overtreffen!! dat is gewoon mega, en verder dan dat geraak ik niet want hierbij snak ik naar adem...

    BeantwoordenVerwijderen
  30. Djiezes!!! Dat is super!

    Een hele fijne verjaardag gewenst. Maar dat zal wel lukken, zeker?

    BeantwoordenVerwijderen
  31. één woord: wat een ge-wel-dig kleedje! Een dikke proficiat voor het fuifbeest!

    BeantwoordenVerwijderen
  32. Wat een geweldig jurkje... laat dat voorop staan, maar waar haal je dat behangetje vandaan! Jurk is mooier, maar die muur mag er ook zijn. Top

    BeantwoordenVerwijderen
  33. @Terpsma, het behang komt uit een behangpapierwinkeltje in Gent: 'Priem'.

    BeantwoordenVerwijderen
  34. Ah, dank u. Gelijk ff gegoogeld en ik zie een heleboel hits over het behangwinkeltje van de gezusters op leeftijd.... Ga ik zeker een kijkje nemen.

    BeantwoordenVerwijderen