vrijdag 31 december 2010

Ruth's Party

Ruth's Party
Ruth's Party

Laten we het jaar 2010 in schoonheid afsluiten.
Ik weet het, ik weet het. Roos heeft ondertussen rokjes genoeg. Maar dit lapje stof kon ik toch echt niet laten liggen. Zeg nu zelf...een prachtig rimpelrokje toch voor amper 5 euro?
Ruth's Party

Ik werkte de zoom, overlocksgewijs, af met een rolzoompje...een gelijkaardig effect als een biaistje, maar dan veel vlugger en goedkoper. Da's nogal gerief, diene overlock!
Ruth's Party rolzoompje

Het rokje is op zijn langst, maar ik kreeg het niet over mijn hart om nog meer van de tekening af te knippen. De hoogte van het paneel is 30 cm en kan dus makkelijk gebruikt worden voor rokjes tot 5-6 jaar. 't Is maar een tip dat ik U geef.
Ruth's Party
Ruth's Party

32 opmerkingen:

  1. Zo mooi! En zo vrolijk! Een beetje retro, iets meer beestjes, nog meer kleurtjes en vooral veel feest! Wat zullen jullie hier veel plezier van hebben. Erg leuk ook zo met het bruin, dan knalt hij er extra lekker uit.
    Beste wensen voor 2011.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Prachtig. Schoon. Knap.

    Fijn Oud en Nieuw toegewenst, Sandra.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Dat ik zowat het enige stofje dat ik gekocht heb de laatste maand. En dat is zo ongeveer het enige rokje dat ik gemaakt heb heb. Wat een toeval zeg. En inderdaad, wondermooi!!

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Ik denk dat dit één van mijn favorieten wordt uit Roos' Rokjescollectie! Zalig gewoon!
    Ik wil ook :).

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Heel mooi, hier word ik echt vrolijk van!

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Het schoonste rokske dat ik in 2011 al gezien heb! Zo plezant!

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Wat een lief rokje, jammer dat ik maar 1 dochter heb en die heeft helaas al de leeftijd dat ze geen zelfgemaakte kleding meer aan wilt. Me andere kids zijn zonen dus die kan ik zoiets liefs/moois niet aandoen :-)

    Groeten Corinne

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Echt prachtig, de diertjes doen me aan iets denken uit mijn kindertijd, ben er nog niet uit wat...

    BeantwoordenVerwijderen
  9. wauuuuuwww!!!! Zo schoon zeg!!!! Gewoonweg prachtig rokje!!
    Bedankt voor de tip!!!

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Ik had dat stofje al op een site zien voorbij komen en toch maar laten liggen maar dat kan ik nu toch niet meer over m'n hart krijgen.Als echt poezenkind moet m'n kleindochter ook zo'n rokje!

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Wat een leuk rokje is dit geworden zeg. Ik had dit stofje ook al eens ergens gezien maar wist niet zo goed wat ik er van moest maken.
    Heel erg leuk zo!!

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Merci!

    @Marie, serieus? Zo'n grappig toeval. Dat wordt nogal verschieten op de speelplaats als ze mekaar tegenkomen!

    BeantwoordenVerwijderen
  13. Ohohoh, dat stofke is zooooo schoooon! Ik heb een zwakke plek voor dat soort stofkes en't wordt met de dag erger en erger ;-).

    BeantwoordenVerwijderen
  14. Oooh, heel mooi! Ik dacht dat ik hier al een comment over gegeven had, maar hij staat er precies niet tussen, vreemd! Mijn favoriete kinderboek had ook zo'n prentjes gelijk dat er op haar rokje staan :-) En is dat "Het land van de grote woordfabriek" dat Roos in haar handen heeft? Mooooooi hé!!

    BeantwoordenVerwijderen
  15. @Eloleo, uw beren- en andere stofkes zijn anders ook wel de moeite!

    @Liesel, ge weet toevallig niet meer welk kinderboek? De tekening is mij idd ook bekend, maar ik kan het niet meer linken.
    En ja 'Het land van de grote woordfabriek': het mooiste kinderboek dat ik ooit heb gelezen! Wat een verhaal! Het is de favoriet hier!

    BeantwoordenVerwijderen
  16. Maar écht: ZO Mooi en cool dat stofje!!

    BeantwoordenVerwijderen
  17. die site kon ik nog niet... En net nu ik heb afgesproken om geen nieuwe stoffen meer te kopen voordat zeker de helft van mijn stoffen gebruikt zijn. *auw*

    BeantwoordenVerwijderen
  18. Heel wijs stofke! Ik smelt ook voor die lokken van je jongste!

    BeantwoordenVerwijderen
  19. Het staat bij mijn ouders in de leeskast, 'k zal eens zien als ik er nog eens geraak :)

    BeantwoordenVerwijderen
  20. Isabel, ik doe het haar na de vakantie aan, het mijne heeft wel geen zo'n fantastische rolzoomboord. Goed idee!

    BeantwoordenVerwijderen
  21. prachtig stofje, prachtig rokje!
    je kunt nooit rokjes te veel hebben, zeker niet als ze zo mooi zijn!

    BeantwoordenVerwijderen
  22. Zo schattig! Dat stofje kon geen beter doel dienen.

    BeantwoordenVerwijderen
  23. Ik wou eventjes dat ik nog een meisje van 5 was zodat ik ook zo'n vrolijk rokje kan dragen! Prachtig!!

    BeantwoordenVerwijderen
  24. Een uniek stuk! Waar vind je toch die prachtige stofjes?!

    BeantwoordenVerwijderen
  25. Heb je het rokje gevoerd ?(heb het lapje klaarliggen)

    BeantwoordenVerwijderen
  26. @Boomie, ja die lokken he. Ik ben er ook zo zot van maar vrees nog altijd dat ze niet zullen blijven.

    @Minini, dit stofje vind je zowat overal hoor. Even googelen op 'Ruth's Party Michael Miller'.
    Maar ik kan me idd wel gezellig bezig houden met leuke stofjes zoeken.

    @Veerle, ik heb het rokje idd gevoerd. Maar eigenlijk is dat op zich niet echt nodig. Die kleintjes dragen daar toch altijd een collant onder in de winter. Maar 't is wel netter.
    Als je voert: de onderrok niet rimpelen, maar gewoon een A-lijntje nemen. Anders staat het rokje te bol.

    BeantwoordenVerwijderen