dinsdag 21 september 2010

Turnzakjes

Turnzakjes
Turnzakjes

Sedert dit schooljaar hebben de minipolkadotjes een rijkelijk gevuld naschools leven. Ik tsjees er mee van balletles naar turnles naar tekenacademie. Voor die activiteiten zijn turnpakjes en balletpakjes vandoen. Om het allemaal wat overzichtelijk te houden, is voor elke activiteit een eigen zakje voorzien.
Ziehier de turnzakjes...al zijn ze wel met een week of drie vertraging van onder de naaimachine gerold. Het verwerken van het nieuwe schooljaar en de douane die mijn stofjes wekenlang vasthield zijn maar twee redenen daarvoor.
Ik bestelde de stofjes hier. Stien en Janne mochten er elk een paar kiezen. Die met de eekhoorntjes is mijn favoriet en drong ik zo een beetje op. Gniffel.
Turnzakje Janne
Turnzakje Janne
Turnzakje Stien
Turnzakje Stien
 
Rara, welk zakje hoort bij welk meisje?
Janne's turnzakje
Stien's turnzakje

Het patroontje vond ik hier via deze prachtige versie van haar. Ik vond de combinatie van stof en gekleurd stiksel al druk genoeg en combineerde dus geen stofjes. 
Het volgende wat U hier mag verwachten zijn de balletzakjes. Een gans andere uitvoering. Maar daarvoor moet ik eerst hier de passende fournituren gaan zoeken.

38 opmerkingen:

  1. Goed gedaan! Leuke stofjes ook! Die hertjes is mijn favoriet. Past ook helemaal bij Janne.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Oh daar zijn ze! Helemaal fantastisch!

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Goh, zo tof gedaan! Dus de douane heeft je stof uiteindelijk toch vrijgelaten. ' t Zijn schoontjes.
    Maar zeg eens, hoe doe jij dat, bloggen op het drukste uur van de dag (ja, bij ons is bedtijd nog drukker dan opstaan)?

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Ha Spiegel...een geheim: 't was mijn lief zijn beurt om de jongste te slapen te leggen. En het bericht stond zo goed als klaar.
    De twee grootste meisjes gaan respectievelijk om half acht en acht uur in bed.
    Tegen half acht is het hier dus al redelijk rustig.
    En ja....de stof is vrijgegeven, maar de prijs daarvoor was niet van de poes.

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Heel mooi gedaan. De hertjes zijn mijn favoriet!

    BeantwoordenVerwijderen
  6. leuke tasjes zeg! en leuke stofjes. en ik ben heel blij met de link naar die site waar je ze bestelde. ze hebben daar namelijk mijn favoriete roodkapje stof[waarvan ik zo een spijt had dat ik er niet meer van had gekocht] nog te koop. heb meteen maar een bestelling gedaan;-)

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Weeral knap! Echt mooie zakjes! 'k Ben trouwens content dat je na meer dan een week stilte terug zijt... dat zijn we niet gewoon van je zo'n lange stilte. En dat om beurten naar bed brengen... ja dat zou ik ook willen invoeren maar mijn lief...die is altijd weg en nooit terug wanneer het hier spitsuur is...

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Eeeeeeekhoorn!

    Sorry, enkel tijd om te kijken, nog niet om te lezen, maar ben dus enthousiast over het eekhoornstofje. ;)

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Ze zijn heel mooi geworden! Leuke stofjes en dat ritsje doet het 'm toch hé :-)

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Echt toffe turnzakjes met leuke stofjes!
    Knap gedaan weeral!

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Oh die zijn leuk geworden !! En ook weer enige stofjes :-)

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Leuke zakjes en heel leuke stofjes. Weer een idee rijker :-) Maar als ik het goed begrijp, beter niet bestellen bij superbuzzy - wegens douane problemen ?

    BeantwoordenVerwijderen
  13. Haha, dat is ook mijn volgend projectje :-) Een turnzakje voor Stanne. Het manneke kan wel nog niet zelf zitten, dus om zijn turnkledij in te steken zal het nog lang niet dienen. Ik wou er eentje maken met zijn naam op én met diertjes om mee te nemen naar de crèche :) De stof ligt gestreken klaar om geknipt te worden. Ik denk wel niet dat mijn versie zo "gesofisticeerd" zal zijn. Want zo met rits en al... Maar ga die tuto's toch eens lezen, misschien waag ik mij er wel aan i.p.v. een simpele versie.
    Ohja en bedankt voor de nieuwe stoffenwebwinkel-tip:-) Ziet er leuke site uit met fijne motiefjes

    BeantwoordenVerwijderen
  14. zo een mooie turnzakjes! die zijn bijna te mooi om als turnzakjes te dienen ;)

    BeantwoordenVerwijderen
  15. Waw, echt prachtig! Hoe vreemd dat een mens vrolijk kan worden van turnzakjes :-)

    BeantwoordenVerwijderen
  16. Maar jij bent toch niet te doen! Zo professioneel mooi! Zo'n goed idee om er een ritszakje bij te doen.

    BeantwoordenVerwijderen
  17. I love these! And I love how you make everything special. These could be just ordinary drawstring bags, but they are special bags with that zip so beautifully sewn in!

    BeantwoordenVerwijderen
  18. Die douaniers zijn afzetters!
    Keischoon stofkes en supermooie zakjes. Het zijn de ritsen die het weer dat tikkeltje extra geven.

    BeantwoordenVerwijderen
  19. @Wijplukken, ik zou niet zeggen dat je niet mag bestellen bij Superbuzzy. Wij hadden met een aantal samenbesteld om de verzendkosten te drukken. De hoeveelheid stof was echter zoveel dat het niet meer in een enveloppe paste en ik denk dat pakjes rapper tegengehouden worden dan enveloppes. Andere naaisters hebben in het verleden al zonder problemen bij Superbuzzy besteld. Maar ja...je loopt altijd het risico he.


    De rist doet het 'm inderdaad, maar JeSuPoze: ik heb dat niet zelf uitgevonden he. Ik heb gewoon braafjes de tutorial gevolgd.
    En Flavie...gewoon proberen. 't Is echt niet moeilijk.

    @Mejuffrouw Kip, blij dat ik 'van dienst' kon zijn ;)

    @Celestine...hihi, ik had hetzelfde gevoel als ik de eekhoorntjes zag.

    BeantwoordenVerwijderen
  20. Die eekhoorntjes toch!! Zo schoon!!!
    Dat stofje heb ik dus duidelijk over het hoofd gezien!
    Die zakjes ga ik ooit ook nog maken: zeker weten!

    BeantwoordenVerwijderen
  21. love those! the fabrics are just ADORABLE! :)

    BeantwoordenVerwijderen
  22. Heel schoon, ik ben met hetzelfde model bezig op dit eigenste moment en ik geef toe: ik snap er geen bal van. Dat pocket-piece steekt in elkaar en ik begrijp absoluut niet hoe ik de buitenstof -die niet uit een broek geknipt werd- aan dat pocket-stuk moet bevestigen. Er is dan toch altijd 1 van de 2 buitenkantstukken die veel te lang is? In plaats van een noodlehead krijg ik er een punthead van. Effenaf.

    BeantwoordenVerwijderen
  23. Heel schoon, ik ben met hetzelfde model bezig op dit eigenste moment en ik geef toe: ik snap er geen bal van. Dat pocket-piece steekt in elkaar en ik begrijp absoluut niet hoe ik de buitenstof -die niet uit een broek geknipt werd- aan dat pocket-stuk moet bevestigen. Er is dan toch altijd 1 van de 2 buitenkantstukken die veel te lang is? In plaats van een noodlehead krijg ik er een punthead van. Effenaf.

    BeantwoordenVerwijderen
  24. Heel schoon, ik ben met hetzelfde model bezig op dit eigenste moment en ik geef toe: ik snap er geen bal van. Dat pocket-piece steekt in elkaar en ik begrijp absoluut niet hoe ik de buitenstof -die niet uit een broek geknipt werd- aan dat pocket-stuk moet bevestigen. Er is dan toch altijd 1 van de 2 buitenkantstukken die veel te lang is? In plaats van een noodlehead krijg ik er een punthead van. Effenaf.

    BeantwoordenVerwijderen
  25. Heel schoon, ik ben met hetzelfde model bezig op dit eigenste moment en ik geef toe: ik snap er geen bal van. Dat pocket-piece steekt in elkaar en ik begrijp absoluut niet hoe ik de buitenstof -die niet uit een broek geknipt werd- aan dat pocket-stuk moet bevestigen. Er is dan toch altijd 1 van de 2 buitenkantstukken die veel te lang is? In plaats van een noodlehead krijg ik er een punthead van. Effenaf.

    BeantwoordenVerwijderen
  26. Heel schoon, ik ben met hetzelfde model bezig op dit eigenste moment en ik geef toe: ik snap er geen bal van. Dat pocket-piece steekt in elkaar en ik begrijp absoluut niet hoe ik de buitenstof -die niet uit een broek geknipt werd- aan dat pocket-stuk moet bevestigen. Er is dan toch altijd 1 van de 2 buitenkantstukken die veel te lang is? In plaats van een noodlehead krijg ik er een punthead van. Effenaf.

    BeantwoordenVerwijderen
  27. Uh, nu staat dat hier 5 keer? Sorry dat was niet de bedoeling.

    BeantwoordenVerwijderen
  28. Lol An met uw punthead! Dat stuk staat idd moeilijk (en volgens mij een beetje verkeerd) uitgelegd. Ge moet dat pocketpiece gewoon op de juiste kant van uw voorste lap stof stikken. De bovenkant moet je daarom een 1 cm omstrijken.
    Juist placeren, pocketpiece omdraaien, stikken op de verkeerde kant, pocketpiece terugdraaien en dan de naad doorstikken.
    Daarna moet je de rest van het pocketpiece vaststikken op een halve centimeter (zodat het niet meer bougeert). Maar volgens mij kunt ge er met deze uitleg nog niets van snappen (en dat ligt volledig aan mijn gebabbel en niet aan uw noodlehead).

    BeantwoordenVerwijderen
  29. btw...dat juist placeren wil zeggen: de onderkant van uw pocketpiece moet tegen de onderkant (goede kant voor) van uw lap stof komen.

    BeantwoordenVerwijderen
  30. Erg leuke tasjes!

    Omdat ik altijd met veel plezier jouw blog lees heb ik een kleine verassing voor jou op mijn blog. (Hint het is een award... ;)

    BeantwoordenVerwijderen
  31. LOL gelukkig was er de mAN die het wel snapte. Toch bedankt voor den uitleg en ik had dus toch gelijk: 't was toch niet helemaal juist beschreven door het noodlehead hé.

    BeantwoordenVerwijderen
  32. Zo'n turnzakje staat hier ook nog op 't lijstje.Ik vind deze wel keischoon,ik zou ze direct kopen!

    BeantwoordenVerwijderen
  33. Ik ben er ook aan begonnen, maar staat er geen verkeerde afmetingen? Of verkeerde uitleg?
    Er staat: For the zipper portion of the bag cut two pieces 3" tall by 13" wide, two pieces 4.5" tall by 13" wide, and four pieces 2" tall by 4" wide.
    En daarna moet je de hoogste stukken stof bovenaan je rits stikken. Maar dan heb ik amper een zakje met rits???? Als ik de 4,5" stukjes boven de rits naai en de 3" stukken onder de rits, heb ik amper een zakje over. Nuteloos dan. Of begrijp ik het verkeerd en moet ik toch de 4,5"stukken onderaan stikken??
    Ben er net aan bezig en heb het al twee keer losgemaakt. Volgens mij klopt dat niet.
    Ik denk dat ik de 4,5" stukken onderaan vastmaak zodat ik toch zeker nog een diep zakje heb. Anders gebruik ik voor niets een ritszakje vooraan :-)

    BeantwoordenVerwijderen
  34. Dat klopt Flavie...volgens de beschrijving van Noodlehead zou het langste deel vanboven moeten. Maar dat klopt langs geen kanten. Ik deed het ook omgekeerd. Het grootste stuk vanonder dus!

    BeantwoordenVerwijderen
  35. fieoooeeuuuwww :-) ik had die stukjes stof al een aantal keer terug los moeten maken (heb geen ritsvoetjes dus soms ging ik opeens ineens scheef :-) (oplossing zou zijn een universeel ritsvoetje kopen,maar ik moet nog maar een twee/drietal maandjes wachten voor ik een eigen nieuw machine "mag" kopen...).
    En dan had ik alles vastgemaakt en dacht "tsjiens"... wat een onnozel klein zakje. Ik zette vorige postje. Maar had wel geen geduld om te wachten op je reactie, dus haalde alles weer uit elkaar en draaide het op eigen initiatief om. Ben nu wel blij met je bevestiging :-)
    Het is idd totaal niet moeilijk :-) Allé, als je niet alles honderd keer moet losmaken tenminste omdat je machine niet bepaald doet wat je wil :-)
    Blij dat ik het geprobeerd heb. Nu nog het ritszakje op de rest zette. Dat lukte gisteren niet want machine stropte weer :-)

    BeantwoordenVerwijderen
  36. Heel mooi! Ook een van mijn favoriete modellekes.

    BeantwoordenVerwijderen
  37. Super mooi, leuk dat we kunnen meekijken en inspiratie opdoen :-)

    BeantwoordenVerwijderen