vrijdag 13 augustus 2010

Makkelijkse appeltaart ever


Dit moet zowat de poepsimpelste appeltaart zijn die er bestaat. Het is de eerste taart die mama P, als kind, ooit zelf maakte en het recept gaat nog steeds mee.

NODIG:
10 el zelfrijzende bloem, 10 el suiker, 10 el melk, 10 el olie, 3 eieren, 1 pakje vanillesuiker, 3 à 4 appelen

TE VOLGEN SCENARIO:
  1. doe alles, behalve de appelen, in uw Kitchenaid en laat dat ding een paar minuten draaien tot je een mooi vloeibaar, glad deeg hebt
  2. snij ondertussen 2 à 3 appelen in dunne schijfjes en meng die, met nen pottenlekker, onder het deeg
  3. giet het deeg in een taartvorm
  4. snij de laatste appel in schijfjes en schik die bovenop het deeg
  5. laat 40 minuten bakken op 180° (efkes checken met de breinaald voor je de taart uit de oven haalt)
  6. voilà
  7. smullen maar

22 opmerkingen:

  1. O, jammie! Wij maken die ook soms, maar dan zonder de melk. Vreemd, die melk. Ik ga dat toch een keer proberen, denk ik. Merci!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Wat een decadent recept seg!

    doe alles, behalve de appelen, in uw Kitchenaid
    Puh! ;)

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Ja. Ik zie het. Het ontzettende excuus dat ik moest hebben om een kitchenaid aan te schaffen. Het staat dus gewoon in dit recept, ik kan er dus niet omheen. Mooi. Dankjewel!

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Ja. Ik zie het. Het ontzettende excuus dat ik moest hebben om een kitchenaid aan te schaffen. Het staat dus gewoon in dit recept, ik kan er dus niet omheen. Mooi. Dankjewel!

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Ja. Ik zie het. Het ontzettende excuus dat ik moest hebben om een kitchenaid aan te schaffen. Het staat dus gewoon in dit recept, ik kan er dus niet omheen. Mooi. Dankjewel!

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Ziet er heerlijk uit !! Ik stof gelijk mijn keukemasjien af !!

    BeantwoordenVerwijderen
  7. @Mme...dat is nu net het sleutelwoord voor het begrip 'poepsimpel' hé.

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Lol :-) Ik wil ook zo'n Kitchenaid eh, daz zo mooi (en ook functioneel, naart schijnt!). Heb je een nieuw tafelkleed dhi?

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Amai, dat ziet er lekker uit!
    En misschien nog simpeler dan het 4/4 recept dat ik altijd gebruik en nu eindelijk uit het hoofd ken ("1 ei = 60g").
    Hier heb je niet eens een weegschaal voor nodig, en dat bespaart weer wat afwas en dat verhoogt het poepsimpelgehalte. Die kitchenaid ook, maar ten huize Janina niet, helaas.

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Ja! Zeer functioneel: wij doen ook alles in de Kitchenaid, behalve appels natuurlijk.

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Oh, ik zou heel graag zo'n coole keukenrobot cadeau krijgen. Vanaf dan zullen mijn taarten ook lekker zijn :-) Ik kom daar wel eens van proeven, hoor!

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Mmmm.
    Uitproberen, ideaal voor met kindjes denk ik zo.

    BeantwoordenVerwijderen
  13. Getest en goedgekeurd. Alleen was de mijne nogal 'plattekes'. Ik gebruikte een vorm van 21 cm doorsnede en gij?

    BeantwoordenVerwijderen
  14. Oh, ziet er overheerlijk uit. Ik heb een perenclafoutis op mijn blog gezet die supergemakkelijk is, je hebt er ook geen weegschaal voor nodig. Deze appeltaart ga ik ook zeker eens uittesten.
    Ik heb je trouwens een Stylish blogger award gegeven. Veel plezier ermee!

    BeantwoordenVerwijderen
  15. Ik zou zo'n recept nooit zonder melk maken want dat zorgt voor een smeuig deeg en als je aan zo een recept iets veranderd is het nooit hetzelfde resultaat.

    BeantwoordenVerwijderen
  16. die ga ik ook is met mijne kitchenaid fabriceren. Hij of is het een zij?? Enfin het ziet er erg lekker uit!

    BeantwoordenVerwijderen
  17. heerlijk simpel, maar om duimen en vingers bij af te likken!

    BeantwoordenVerwijderen
  18. Link naar je blog gezet... De taart is hier alvast heel lekker bevonden! Thx voor het recept ;-)

    BeantwoordenVerwijderen
  19. Hoe groot is je bakvorm die je hiervoor gebruikt?

    BeantwoordenVerwijderen